Rotary Gulpen-Vaals voedt

Mega-explosie in Libanon (Vanaf het water) Bron: Rotary Club of Beirut Cedar

ROTARY GULPEN-VAALS VOEDT

GEZINNEN IN PUINHOOP BEIRUT

In Beirut, dat nog nauwelijks bijkomt van de mega ramp die de stad trof, wordt de nood bij 50 hongerige gezinnen gelenigd met een gift uit ons eigen Heuvelland. Zwaar getroffen families ontvangen voedsel gedurende een volle maand. Het geld hiervoor dankt Beirut aan een bijdrage van de Rotary club Gulpen- Vaals (RGV).

Omdat in het doorgaans corrupte land gelden in mist opgaan, besloot de RGV een brug te slaan naar de collega Rotary club in Beirut waarmee een safe route werd bedacht. “De beslissing om snel over te gaan tot de voedselactie werd massaal door onze leden gesteund“, aldus een woordvoerder van RGV.“ Aardig toeval is dat Rotary Gulpen- Vaals een jaar lang als motto kent SMAAK. “Het maakt een verdere uitleg overbodig.”

Het wereld omspannende netwerk van Rotary doet zich met enige regelmaat gelden bij rampen. Met We connect people, het motto van Rotary International, trad Club Gulpen- Vaals eerder naar voren met een kleding inzamelingsactie voor het zwaar door een aardbeving getroffen land Albanië.

Jos Benders, Public Relations, RC Gulpen-Vaals, augustus 2020

MEER OVER DIT ONDERWERP

Foto’s van het uitdelen van de voedselpakketten

Donaties via Rotary Club of Beirut Cedars