135 gedupeerden van watersnood komen op adem in Zeeland

Leden van de Rotaryclub

Leden van de Rotaryclub Gulpen-Heuvelland van het project "Zeeland help Limburg" bij elkaar in Vaals. Afbeelding: Boris Uszko

Op initiatief van de Rotaryclubs Gulpen-Heuvelland en Zierikzee kunnen zo’n 135 gedupeerden van het hoogwater in Zuid-Limburg even op adem komen tijdens een korte vakantie in Zeeland.

Zeeuwen weten als geen ander wat overstromingen kunnen betekenen voor mensen, zegt Jos Benders van Rotary Gulpen-Heuvelland.

De reacties van mensen hier zijn volgens Bernadette Franssen van de Rotaryclub ‘hartverwarmend’: „Het raakt de mensen dat iets voor hen als slachtoffer wordt gedaan.”

Jeu en Lia Jennekens uit Valkenburg verwoorden het zo in een bedankbriefje aan de Rotary: „Een aangrijpende ervaring die een heilzame uitwerking had op onze eigen problematiek.”

Bron: DeLimburger