xx

Aan:           leden van de Rotary- en Rotaractclubs in district 1560

Betreft:     planning RYLA 2024

Beste Mede-Rotarians,

Het Rotary Youth Leadership Awareness-weekend biedt jonge professionals (studerend of werkend) in de leeftijd tussen 20 en 28 jaar van vrijdag- tot zondagmiddag gelegenheid tot zelfreflectie en persoonlijke groei. Een aantal daarvoor relevante theoretisch noties worden afgewisseld met reflectie op eigen gedrag en interactie met andere deelnemers. Het leidt bij de deelnemers tot een groter bewustzijn en het helpt bij het maken van keuzes voor de toekomst en het inzetten en ontwikkelen van eigen talenten.

Reacties van deelnemers aan de RYLA 2023:
“Een geweldige ervaring waar iedereen heel open minded in ging waardoor het heel prettig was.”;
“Ik heb RYLA ervaren als een prikkelende snelkookpan, georganiseerd door bevlogen mensen in een fijne sfeer. Zeker een aanrader.”;
“Mijn ervaring was gezellig, druk, vermoeiend en intensief. (..) interessant om jezelf op een erg bewuste manier te zien bewegen tussen een groep onbekende mensen, erg leerzaam.”;
De tips en aanbevelingen uit de evaluatie nemen we mee in de lopende voorbereiding van de volgende editie. De datum daarvan is inmiddels vastgelegd:

vrijdagmiddag 5 april 17:00 uur tot zondagmiddag 7 april 13:00 uur 2024

locatie: U-park hotel in Enschede

De workshopleiders en de assessoren lopen zich al warm voor deze 2024-RYLA ...

.. het zou goed zijn als deelnemers dat ook vast doen want we verwachten veel aanmeldingen !

Voor wie:

Deelnemers komen in aanmerking als ze:

• tussen de 20 en 28 jaar zijn.

• studeren of net een paar jaar aan het werk zijn.

• na willen denken over keuzes die ze moeten gaan maken of net gemaakt hebt.

• open staan voor zelfreflectie en zelfmanagement

• bereid zijn om in groepsverband te werken en verantwoordelijkheid te nemen voor de sfeer.

We verzoeken leden van de Rotary-en Rotaractclubs om na te denken over mogelijke deelnemers voor deze RYLA. De deelnemers hoeven geen directe binding te hebben met de Rotary. Sterker nog, we streven er naar om in de komende RYLA een belangrijk deel van de deelnemers buiten de directe Rotary-kringen te vinden. Dus ken je jongeren die gebaat zijn bij deelname aan de RYLA 2024, attendeer hen dan op de mogelijkheid om zich in te schrijven.

Dat kan vanaf heden op de vernieuwde website

www.RYLA1560.nl

Daar staat dan ook aanvullende informatie over de training en over de kosten. Deelnemers die zelf lid zijn van Rotaract/Rotary of waarvan ouders dat zijn, krijgen voorrang bij de plaatsing als zij een een kennis, vriend of vriendin meenemen die niet via ouders of andere familieleden bindingen heeft met Rotary. We realiseren ons dat deze oproep voor duo-aanmeldingen, er mogelijk toe leidt dat er ook een dubbel beroep op de Rotary-clubs gedaan wordt voor wat betreft de sponsoring. We hopen dat dat niet tot problemen leidt en een onvoorzien dubbel beroep bij de ene club, mogelijk met steun van een nevengelegen zusterclub kan worden opgelost.

Kosten:

Vanwege gestegen prijzen hebben we voor 2024 de financiële bijdrage die deelnemers zelf moeten betalen, moeten verhogen naar €.150,-
De sponsorbijdrage van de RC's is onveranderd en bedraagt €.500,- per deelnemer.
We rekenen er op met jullie steun, in april weer een succesvolle RYLA te kunnen draaien ! Neem contact met ons op, mochten er nog vragen zijn of aanvullende informatie gewenst.

Namens de RYLA-commissie,

Jan van der Werff, voorzitter