1 juni 2023 - Bezoek Voermanmuseum

Ons kersverse lid en nieuwbakken directeur van het Voerman museum te Hattem, Bert-jan Schrader, laat er geen gras over groeien door onze club uit te nodigen voor een bezoek aan het Voerman museum op donderdag 1 juni 2023. Op de prachtige binnenplaats kunnen we in de zon genieten van de heerlijke broodjes van Eetit, waarbij Arja zorgt voor een kopje soep en de drankjes bij de broodjes. Bert-Jan vertelt over zijn carrière en nu over zijn functie als museumdirecteur. Hij verbaast zich erover wat er allemaal komt kijken bij het runnen van zo’n (klein) museum. Ook de Vrienden van het Voerman museum komen uiteraard ter sprake. De Vrienden dragen bij aan o.a. de aankoop van schilderijen, verwarming, ICT etc. Alles wat bijdraagt ter stimulering van het bezoekersaantal. Ook geven ze een blad uit. Een stimulerende wervingscampagne volgt van Mariëlle. Voor 25 euro per jaar wordt veel gedaan.