Kindervakantiedag 2019 - wat was het mooi

“Ontzettend bedankt voor deze mooie dag in het roerige leven van mijn lieve pleegdochter! Ze woont pas bij mij en beleeft veel te veel in haar jonge leven. Jullie hebben haar een onvergetelijke middag bezorgd en ik heb genoten van even ruimte. Het voelde als een warm bad. Nogmaals bedankt!”

Gisteren was in de jachthaven van Uitgeest de alweer zesde Kindervakantiedag, een dag die Rotary Heemskerk-Uitgeest organiseert voor kinderen waarvoor het verre vanzelfsprekend is dat er af en toe wat leuks wordt ondernomen. Om welke reden dan ook.

Op de Kindervakantiedag is een flinke groep kinderen tussen acht en twaalf jaar getrakteerd op een onvergetelijke ervaring op en rond het water. Na een workshop “nautisch knopen” door de Castricumse meesterknoper Paul Bakker vertrok de groep in drie sloepen voor een speurtocht op het Uitgeestermeer. Na terugkomst werden met veel enthousiasme de armbanden afgemaakt en was er patat, ijs en natuurlijk de prijsuitreiking. Aan het einde van de middag waren de ouders welkom voor een hapje en een drankje, waarmee de middag werd afgesloten.

De Kindervakantiedag 2019 heeft voor de deelnemers het leven - in ieder geval voor een dag - een klein beetje mooier gemaakt. We kijken nu al uit naar de Kindervakantiedag 2020.

De Kindervakantiedag kon worden georganiseerd dankzij de mooie opbrengst van de Badeendjesrace 2019 en een heleboel sponsoren en vrijwilligers.

BEKIJK DE FOTO'S!