Badeendjesrace 2018

Op zondag 22 april organiseren de Rotaryclubs van Midden-Kennemerland een Badeendjesrace voor het goede doel in de jachthaven van Uitgeest. De race vindt plaats tijdens de Open Watersportdag. De opbrengst is deels bestemd voor een scholingsproject in Kenia en deels voor een vakantiedag voor kinderen in de eigen regio. Het thema van de actie is Ver weg | Dichtbij.

Watersportdag - 11.00-17.00 uur
Bij de Open Watersportdag worden duizenden bezoekers verwacht. Tijdens de dag, die om 11.00 uur begint, is de Rotary aanwezig met een kraam, waar voorlichting wordt gegeven en waar loten voor de race worden verkocht. Ook zijn de Rotarians de hele dag overal op het terrein aanwezig om waar nodig de helpende hand toe te steken en loten aan de man te brengen.

Badeendjesrace - 15.00 uur
Om 15.00 uur start de Badeendjesrace in het water van de jachthaven. Brandweer Uitgeest laat dan 1.500 genummerde badeendjes met de waterspuit over het uitgezette parcours zwemmen. Het eendje dat als eerste over de finish komt, heeft de hoofdprijs verdiend voor de gelukkige bezitter van het lot met hetzelfde nummer.

Ver Weg | Dichtbij
De Rotary ondersteunt met de Badeendjesrace twee projecten:

- ver weg: een scholingsproject in Machakos - Kenia om meer kinderen de kans te geven op middelbaar onderwijs en beroepsonderwijs;

- dichtbij: de Kindervakantiedag, een dag vol leuke activiteiten voor kinderen uit gezinnen die in een moeilijke fase verkeren vanwege ziekte, echtscheiding of andere redenen.

Loten en prijzen
Loten kosten € 2,50 per stuk en zijn tijdens de Open Watersportdag op het hele terrein verkrijgbaar. Bij de race zijn mooie prijzen te winnen, zoals een volledig verzorgde dag sloepvaren, een glamour-fotoshoot, een lunch voor vier personen, telefoonaccessoires en cadeaubonnen.

Niets aan de strijkstok
De gemeente Uitgeest, brandweer Uitgeest, Watersportcentrum Uitgeest en tal van bedrijven werken geheel belangeloos mee aan deze dag. De opbrengst komt dan ook geheel ten goede aan de goede doelen: scholing voor kinderen ver weg en de Kindervakantiedag dichtbij.