Verslag Openluchtbioscoop 2019

Mooie opbrengst voor Openluchtbioscoop 2019

Publiek enthousiast

Op 7 september 2019 organiseerde Rotary club Heemstedenaar de openlucht bioscoop aan de Vrijheidsdreef in Heemstede. Het werd een supergezellige dag met twee leuke films, lekker eten en drinken. Bezoekers wisten inmiddels de weg naar de bioscoop te vinden en waren vol lof over het event.

Met picknickmandjes en stoeltjes, gehuurd of meegenomen, verzamelde jong & oud zich voor de middag kinderfilm ‘Huisdiergeheimen’. De regen bleef weg en de zon brak door de wolken door. De film was prima te zien, dankzij het geavanceerde led-scherm, het grootste van Nederland!

Voor de avond konden de toeschouwers plaatsnemen in de overdekte tenten, en zaten zij beschut en knus onder meegenomen kleedjes en dekentjes. Uiteraard was er uitgebreide catering aanwezig. De warme hapjes (o.a. hamburger, friet) werden gretig afgenomen vanaf het Foodcourt, een gezellig pleintje aan de zijkant waar de lekkere hapjes en drankjes te vinden waren te vinden.

Dit was al weer het derde jaar waarin Rotary Club Heemstede deze fantastische middag en avond organiseerde, met dit keer twee topfilms Huisdiergeheimen en Mamma Mia II – Here we go again. Tussen de films door werd dit keer ook het eerste Heemsteedse Mario Kart Game Kampioenschap georganiseerd. De opbrengst van de kaartjes komt volledig ten goede aan het behoud van de biodiversiteit in Heemstede via het Bijenhuis en imker Pim Lemmers op de Kinderboerderij  T’ Molentje in Heemstede.

Resultaat

De Openluchtbioscoop 2019 van Rotaryclub Heemstede heeft een fantastisch mooi bedrag opgeleverd voor Stichting Bijenvrienden van Pim Lemmers: maar liefst 2600 Euro! Dit zullen we op 5 november aanstaande aan hem overhandigen, maar het is te mooi om niet nu al wereldkundig te maken. Stichting Bijenvrienden zal het geld onder andere gebruiken om op scholen bijenkasten op te hangen en klassen voorlichting te geven over het belang van de bij voor onze natuur en toekomst.

We willen iedereen bedanken, die samen met ons dit evenement mogelijk heeft gemaakt. Onder andere de Gemeente Heemstede, de sponsoren, de leveranciers van het Foodcourt en natuurlijk alle bezoekers uit Heemstede, die ondanks de weersvoorspellingen heerlijk hebben kunnen genieten van 2 geweldige films, zonder 1 spatje regen. Wie weet volgend jaar weer, misschien wel in mei, met de Formule 1 op het scherm?

Meer informatie

Benieuwd of we volgend jaar de bios weer zullen organiseren met ook de Formule 1 op het scherm? Volg ons op Facebook voor de laatste informatie: www.facebook.com/RotaryClubHeemstede