ROTARY SANTA RUN 2017 DONEERT € 10.000 AAN HET GOEDE DOEL!

ROTARY SANTA RUN 2017 DONEERT € 10.000 AAN HET GOEDE DOEL!

ROTARY SANTA RUN 2017 DONEERT € 10.000 AAN HET GOEDE DOEL!

De 3e editie van de Santa Run op 17 december 2017 was een groot succes. De Rotary Clubs Heerhugowaard-Langedijk en Langedijk-Geestmerambacht hebben aan zowel de Voedselbank als aan de Kledingbank in Heerhugowaard een cheque kunnen overhandigen van € 5.000,--. Deze ludieke actie bracht een paar honderd Kerstmannen en vrouwen op de been voor een 5 of 10 km loop of een 5 km Middenwaard wandeling. De samenwerking met Cool kunst en cultuur was uitstekend. Cool heeft de actie in haar programmering opgenomen en de locatie ter beschikking gesteld. Na de Univé finishboog te hebben gepasseerd kregen de deelnemers een medaille uitgereikt en een goed gevulde goodie-bag overhandigd. Koffie, thee en warme chocolademelk is gratis beschikbaar gesteld door Cateringbedrijf Party Garden te Heerhugowaard. De prijzen zijn uitgereikt mede door Alex Hughes, directeur van Segesta en hoofdsponsor van het evenement. Sub sponsoren waren Middenwaard en de Rabobank. Namens Middenwaard zijn Kerstsmutsen uitgedeeld. Ralph van Soomeren, directeur van de Rabobank heeft als extra nog 100 vrijkaarten voor ijsbaan Hartje Winter uitgedeeld aan de voorzitter van de voedselbank. Tot slot zijn vanaf de De Waard Jurywagen door de Rotary voorzitters Arnold Henselmans en Eisso Braak de cheques uitgereikt aan voorzitter Jules Emmaneel van de Voedselbank en aan Pieter Goede van de Kledingbank, beide in Heerhugowaard gevestigd aan de Stationsweg. De Voedselbank ontvangt 2 nieuwe vrieskasten, de Kledingbank een bijdrage voor de bestelbus en voor beiden wordt de entree door een aannemer rolstoel en leverancier toegankelijk gemaakt. De aannemer krijgt daarbij de hulp van Rotarians tijdens een zogenaamde te organiseren "doedag". Bedankt! Een woord van dank voor alle sponsoren (te zien op de website heerhugowaard-langedijk.rotarysantarun.nl) en de vele vrijwilligers die hebben bijgedragen aan de organisatie en het succes van dit leuke evenement.