Gift aan Rotaryclub Benissa

Namens de Rotaryclub Heerhugowaard Langedijk heeft de groep Alegria een cheque van € 500 overhandigd aan de Rotaryclub Benissa. Deze relatief kleine rotaryclub Benissa, heeft zich ingezet om 20 Rotaryclubs in Europa te motiveren deel te nemen in een project in Burkina Faso. Het doel is voor 600 kinderen onderwijs te realiseren c.q. te bestendigen door het opknappen en vergroten van een in slechte staat verkerende school. Daarvoor was € 10.000,-- nodig. Deze vorm van “clubfunding” is een manier om belangrijke projecten van kleinere rotaryclubs , die zelf minder mogelijkheden hebben, te kunnen realiseren. Dankzij de korte lijnen van de rotaryclub Benissa met Padre Eugenio in Burkina Faso zal het geld ook zeker besteed worden voor renovatie en de bouw van de school.Dus geen strijkstokangst door de persoonlijke locale inzet en de directe relatie met Benissa. We hebben natuurlijk met de rotaryclub Benissa vaantjes gewisseld.

Gift ten goede van Burkina Faso