Rotary Heerhugowaard-Langedijk doneert €10.000 voor zwemlessen

Rotary Heerhugowaard-Langedijk doneert € 10.000 voor zwemlessen
21-06-2017 Op de foto van links naar rechts voorste rij Wethouder Jasper Nieuwenhuizen, Rotary voorzitter Jan Westenbrink, Els van Dam bestuurslid JeugdSportFonds Noord Holland en Teun van Etten namens het zwembad Duikerdel. Achterste rij Wethouder Bert Fintelman, Bart Lambert van de Rotary, Ramon Laponder van de Rotary, Arianne Niks van het JeugdSportFonds Noord Holland en Jurre Schieving van de Rotary.

De Rotaryclub Heerhugowaard-Langedijk bestaat dit jaar 40 jaar. Reden voor iets extra’s.

In overleg met Zwembad Duikerdel in Langedijk, het JeugdSportFonds Noord Holland en de gemeente Langedijk (middels de MeeDoen Pas) zijn mooie afspraken gemaakt om meer kinderen waarvan de ouders het financieel niet kunnen dragen in staat te stellen het A diploma te behalen.
De Rotaryclub vindt zwemlessen in onze waterrijke omgeving eigenlijk een ten onterechte weggevallen basisvoorziening en helpt graag kinderen die nu buiten de boot vallen.

Diploma Garantie !
In de gemaakte afspraken is overeengekomen dat de kinderen zwemles krijgen tot en met het A diploma.

Ondertekening
Jongstleden woensdag 21 juni hebben de verschillende vertegenwoordigers de samenwerkingsovereenkomst getekend waarbij Jan Westenbrink, voorzitter van Rotaryclub Heerhugowaard-Langedijk samenvat: “We hebben elkaar gevonden op Langedijkse wijze, gewoon doen!, met een fantastisch resultaat voor de minderbedeelde jeugd.” De getekende overeenkomst voorziet vooralsnog in een periode van maximaal 2 jaar, waarbij de Rotary Heerhugowaard-Langedijk in samenwerking met de overige partijen zal proberen dit initiatief te verlengen door middel van toekomstige fondswerving acties.
Vanaf nu kan, via intermediairs, voor alle kinderen een aanvraag voor zwemlessen worden gedaan bij het JeugdSportFonds Noord Holland of via de MeeDoen Pas bij het zwembad zelf. Voor vragen kan iedereen terecht bij Zwembad Duikerdel of het JeugdSportFonds Noord Holland.