Vaste prik: houthakactie

In de wintermaanden hakken en kloven tientallen leden van Rotaryclub Coevorden meerdere zaterdagen enorme bergen hout op het hoveniersbedrijf van Veen in Wachtum (van clublid Peter Rijtema), om het geschikt te maken voor open haarden en houtkachels in de buurt. Andere leden zorgen voor de koffie en de snert en berenburg na gedane arbeid. De eerste haardhoutactie werd opgezet in 2005, na de verwoestende tsunami. Daarna werd er een traditie van gemaakt. Zo’n 120 kuub hout ligt iedere winter klaar, zonder promotie is een groot deel vaak al van tevoren verkocht. De volledige opbrengst gaat naar diverse goede doelen zoals de plaatselijke jeugd en een project in Tanzania waarbij een studente uit de eigen Rotaryfamilie is betrokken.

rotaryclub-coevorden-houthakberg

Lees hier meer overop deze website