Meer onderzoek hulp brandwonden

Onderzoek, acute hulp, voorlichting: met het bedrag dat het tweejaarlijkse evenement Classic Wings & Wheels in Gilze-Rijen opbrengt (de volgende editie vindt in 2019 plaats), kan onder meer de Nederlandse Brandwondenstichting meer mooi werk verrichten. Rotaryclub Oosterhout organiseert het grootse, historische race- en vliegfestijn in samenwerking met het Circuit Park Zandvoort en wil met de opbrengst de gezondheidszorg vooruit helpen. De Franse oud-coureur Henri Pescarolo, die zelf brandwonden opliep door een auto-ongeluk, doneerde bij de laatste editie in 2016 zijn racegage van 2500 euro. In 2017 was het goede doel het Zeldzame Ziekten Fonds (ZZF) en de stichting Lymph & Co. Deze laatste stichting is opgericht door Prins Bernhard jr. en financiert onderzoek naar lymfklierkanker.

rotaryclub-oosterhout-circuit-wings-wheels

Lees meer overRotary Club Oosterhout (N.-Br.)