Soiree en Blanc levert schoolboeken op

Rotaryclub Katwijk-NoordwijkHet asielzoekerscentrum in Katwijk is een van de grotere centra in ons land. Na aankomst gaan veel vluchtelingkinderen, ongeacht de status van hun ouders, al snel naar de plaatselijke basisschool De Verrekijker. Rotaryclub Katwijk-Noordwijk heeft bemiddeld in de samenwerking tussen de school en plaatselijke bibliotheek. De schoolleiding maakte een keuze uit leerboeken ten behoeve van Nederlandse taallessen aan vluchtelingen, de club zorgde voor financiële en morele ondersteuning. Een van de acties was een Soiree en Blanc waarbij de opbrengst van het diner een flink aantal boeken opleverde. Het diner werd afgesloten met het optreden van een jeugdballet bij zonsondergang.

Meer schoolboeken en taalles

Het asielzoekerscentrum in Katwijk biedt plaats aan een kleine 1200 personen, nieuw aangekomenen, statushouders en uitgeprocedeerden, onder wie veel kinderen. Van meet af aan heeft de basisschool zich mogen verheugen in belangstelling van de media. Belangstelling vanwege de soms bizarre omstandigheden in het leerproces, variërend van een schrijnend verschil in niveau bij gelijkjarigen tot een haast dagelijkse wisseling in de bezetting van de leerlingen. Vanaf begin 2016 worden de gelden, bijeengebracht door middel van diverse acties, besteed aan het boekenproject. Daarnaast geeft een aantal leden wekelijks taalles aan oudere asielzoekers.

Lees meer overRotary Club Katwijk-Noordwijk