Een stoel voor een stoel

Net als voorgaande jaren laat Rotaryclub Monnickendam ook dit jaar van zich horen met een warme decemberactie voor het goede doel. De Sterren Stralen acties staan in 2019 in het teken van het goede doel Evean Swaensborch. De eerste actie met de titel ‘een stoel voor een stoel’ ging op dinsdag 12 november van start.

Een aantal leden van Rotaryclub Monnickendam verzamelden zich deze dinsdag bij Evean Swaensborch om daar de bijzondere End Polio Now tulp - een andere actie van Rotary International - te planten in de tuin van Swaensborch. De club hoopt van harte dat de tulpen zich in het voorjaar van hun beste kant laten zien, zodat bewoners en bezoekers er – met of zonder rolstoel – van kunnen genieten op het terras!

Actie: een stoel voor een stoel

Op dinsdag 17 december organiseert Rotaryclub Monnickendam een autotoertocht. Voor deze toertocht kan een stoel in één van de beschikbaar gestelde auto’s gekocht worden voor €90 per persoon. De netto-opbrengst van deze toertocht wordt aangewend om nieuwe gastrolstoelen voor Evean Swaensborch te kopen, zodat deze gasten meer bewegingsvrijheid krijgen. Hoe meer stoelen er verkocht zijn, hoe meer rolstoelen Rotaryclub Monnickendam kan kopen!

Voor deze €90 zijn deelnemers verzekerd van een stoel in één van de auto’s. Deze auto brengt hen via een panoramische route naar Paleis Soestdijk waar in alle rust exclusief van alle pracht en praal genoten kan worden tijdens een individuele audiotour. De terugreis, via een sfeervolle lichtjesroute, brengt alle deelnemers naar Van der Valk Hotel Volendam waar een heerlijk kerstbuffet met een bijzondere verhalenverteller op ze wacht. De dag begint om 12.30 uur in Monnickendam en duurt tot 20.00 uur. Deelnemers worden na afloop weer naar Monnickendam gebracht.

Rotaryclub Monnickendam roept iedereen op om van deze unieke gelegenheid gebruik te maken en zich in te schrijven voor de toertocht. Dat kan via stoelenactie@rcmonnickendam.nl of telefonisch bij Jan Zetzema op 06-5373 5000. Helaas is de toertocht, vanwege de toegankelijkheid van het paleis, niet geschikt voor mindervaliden.