Toch op vakantie

Onbekommerd op vakantie kunnen en er dan óók onbekommerd van genieten, lotgenoten ontmoeten en nieuwe energie kunnen opdoen: dat biedt het Tesselhuus op Texel voor jongeren en volwassenen die ernstige spierziekten, reuma of ms hebben en als gevolg daarvan in een rolstoel zitten. Rotaryclub Texel helpt het Tesselhuus door het financieel te ondersteunen (met de opbrengst van diverse acties) en bestuursleden te leveren. De bestuursleden trekken bovendien het land in om presentaties te geven over het bijzondere vakantiehuis.

Mee in de garnalenkotter

rotaryclub-texel-bootDe vakantieweken worden aangeboden tijdens de zomermaanden. Vrijwilligers, waaronder verpleegkundigen en verzorgenden, begeleiden tijdens deze weken de gasten in het Tesselhuus. De bestuursleden en andere leden van de Rotaryclub zijn in samenwerking met Vrouwen van Nu en de Lions ijdens de vakantieweken op de achtergrond aanwezig om alles mee in goede banen te leiden. De gasten ondernemen diverse activiteiten op het eiland, gaan met een garnalenkotter de zee op, bezoeken het strand en maken vaak ook rondvluchten boven het eiland.
Via patiëntenorganisaties als de Vereniging Spierziekten Nederland, de afdeling Reumatologie van Verpleegkundigen & Verzorgenden Nederland en de Multiple Sclerose Vereniging Nederland kan er een aanvraag worden gedaan om te genieten van zo’n (gratis) vakantie.

Lees meer overRotary Club Texel