anbi-wijzigingen-december-2017

Postcode veranderen in: 5156 CT

Veranderen in: “De voorzitter is Drs. A.J.F. Wensink. De secretaris is Dr. A.A.C.J. van Oijen. De penningmeester is Drs. B.A. van Hees.”

Toevoegen: “is.”

Veranderen in:

“De hoofdlijnen van het beleidsplan zijn:

-

Rotaryclub Heusden onderneemt fundraisingactiviteiten die leiden tot opbrengsten. Deze opbrengsten komen ten gunste van de Stichting Community Service Rotary Club Heusden.

-

We streven ernaar om niet meer vermogen aan te houden dan redelijkerwijs nodig is voor het werk voor het doel van de Stichting. Dit nagestreefde vermogen bedraagt circa €2.000, zodat we voldoende reserves hebben om goede doelen die zich onverwacht aandienen te kunnen ondersteunen. Een plan is ontwikkeld en deels geïmplementeerd voor de verdere afbouw van het vermogen.

-

De Stichting geeft elk jaar substantiële financiële ondersteuning aan twee goede doelen. Een van deze goede doelen is lokaal. Het andere goede doel is internationaal. Daarnaast geeft de Stichting kleinere bijdragen aan andere goede doelen.”

Veranderen in “Activiteiten 2016-2017”.

Toevoegen “r beschikking gesteld wordt door een lokale transporteur.”

Veranderen in:

“In 2016-2017 was het grotere internationale goede doel Rotary ShelterBox. ShelterBox is een internationaal noodhulpfonds dat wereldwijd voorziet in noodonderdak, warmte en waardigheid voor mensen die getroffen zijn door (natuur-)rampen’. De ShelterBox met inhoud vormt in veel gevallen de basisuitrusting voor de herinrichting van een huishouden (zie https://www.rotary.org/en/shelterbox-and-rotary-help-disasters). Het grotere lokale doel was Stichting De Schroef. Deze stichting is opgericht in 2007 om de jeugd meer aan het bewegen en sporten te krijgen en daar waar nodig sportverenigingen te versterken. Inmiddels stimuleert Stichting De Schroef sport en beweging voor iedereen, ongeacht de leeftijd, economische situatie of lichamelijke en/of geestelijke beperking (zie http://www.stichtingdeschroef.nl/).

Vóór 2016-2017 is bijvoorbeeld bijgedragen aan Colourful Childen (scholing en onderdak aan kinderen met een beperking in Zuid India), Teachers for Teachers (scholing in Afrika), Schoenmaker blijf bij je leest (opleiding tot schoenmaker voor kansarme jongeren in Afrika), Stichting Leergeld en de Voedselbank.

Voor wat betreft de kleinere bedragen heeft de Stichting in 2016-2017 onder meer bijgedragen aan Rotary Handicamp en aan de organisatie van een dag voor eenzame ouderen van de Gemeente Heusden en de organisatie van een uitstapje voor kansarme kinderen uit de gemeente Heusden. Tevens is €1.260 bijgedragen aan de internationale Rotary Foundation voor verdere ondersteuning van goede doelen.”

S.v.p. toevoegen de exploitatierekening en balans over 2016-2017. Zie de andere bijlagen.