anbi-wijzigingen-jan-2022-0.1.docx

Het KvK-nummer is 17122988

Het RSIN/fiscaal nummer is 808890232

BESTUUR:

Het bestuur van de Stichting telt 3 leden: de voorzitter, de secretaris en de penningmeester. Geen van deze leden heeft een meerderheid in de zeggenschap over het vermogen van de Stichting. De 3 leden hebben een gelijkheid van stemmen.

Bestuur 2020-2021:

Het bestuur van 2020-2021 bestaat uit: De voorzitter is R.M.C. Baron van Till. De secretaris is A.A.C.J. van Oijen. De penningmeester is M.M.H.G. Vraets. De inkomend voorzitter is mw. J.L.M. van Bladel, de uittredend voorzitter is R.C.D. Berndsen.

BEZOLDIGINGSBELEID:

Het bestuur ontvangt geen beloning. De stichting heeft tevens geen personeel in dienst waardoor geen beloningsbeleid voor personeel aan de orde is.

BELEIDSPLAN

“De hoofdlijnen van het beleidsplan zijn:

-

Rotaryclub Heusden onderneemt fundraisingactiviteiten die leiden tot opbrengsten. Deze opbrengsten komen ten gunste van de Stichting Community Service Rotary Club Heusden.

-

We streven ernaar om niet meer vermogen aan te houden dan redelijkerwijs nodig is voor het werk voor het doel van de Stichting. Dit nagestreefde vermogen bedraagt circa €2.000, zodat we voldoende reserves hebben om goede doelen die zich onverwacht aandienen te kunnen ondersteunen. Een plan is ontwikkeld en deels geïmplementeerd voor de verdere afbouw van het vermogen.

-

De Stichting geeft elk jaar substantiële financiële ondersteuning aan twee grotere goede doelen die gekoppeld zijn aan actieve fundraising. Een van deze goede doelen is lokaal. Het andere goede doel is internationaal. Daarnaast geeft de Stichting kleinere bijdragen aan andere goede doelen uit een gedeelte (20%) van voornoemde fundraising.”

ACTIVITEITEN

Activiteiten 2020-2021

“In 2020-2021 was het grotere internationale goede doel Het Oranje Fonds. Het Oranje Fonds heeft tijdens de Coronapandemie een extra Corona Fonds opgericht. Dit fonds heeft zich primair gericht op het ondersteunen van organisaties die specifiek hulp hebben geboden of nog bieden aan corona gerelateerde problematiek. Daarnaast is uit bijdragen van eigen leden een zogenaamde Quarantainer gesponsord. Deze quarantainer zorgde ervoor dat getroffen familieleden van bewoners van een zorginstelling hun dierbaren op een verantwoorde wijze konden bezoeken.

Vóór 2020-2021 heeft in bestuursjaar 2019-2020 ook het Oranje Fonds ondersteund met een bijdrage.

Voor wat betreft de kleinere bedragen heeft de Stichting in 2018-2019 onder meer bijgedragen aan Rotary Handicamp en aan de organisatie van een dag voor eenzame ouderen van de Gemeente Heusden en de organisatie van een uitstapje voor kansarme kinderen uit de gemeente Heusden. Tevens is een substantiële bijdrage geleverd aan de internationale Rotary Foundation voor verdere ondersteuning van goede doelen op internationaal niveau.”

In het bestuursjaren 2019-2020 en 2020-2021 heeft een aantal van bovengenoemde activiteiten wegens de Corona pandemie helaas niet kunnen plaatsvinden. Ook heeft een aantal fundraising activiteiten niet kunnen plaatsvinden als gevolg van Corona. Toch is het vermogen van de stichting toegenomen, mede als gevolg van de reguliere giften van de leden aan de stichting. Daartoe is er beleid op gesteld om extra geld aan goede doelen toe te delen zodat het vermogen op gewenst niveau komt.

FINANCIELE VERANTWOORDING

De exploitatierekening en de balans zijn op deze site te vinden.