Voedselbank & Rotary

Afbeelding met tekst, illustratie

Automatisch gegenereerde beschrijvingDe Voedselbank en Rotary Hillegom-Lisse

De voedselbanken in ons land kunnen altijd ondersteuning gebruiken. Al vele jaren steunt onze Rotaryclub de Voedselbank in Hillegom en Lisse.

Zo konden wij in 2014 door onze activiteiten de voedselbank een nieuwe aanhanger schenken. De Voedselbank kon deze nieuwe aanwinst meteen inzetten voor het ophalen van geschonken voedsel.

Afbeelding met tekst, krant

Automatisch gegenereerde beschrijving

In december 2019 werd de eerste editie van de Santa Run in Hillegom georganiseerd. Vele honderden Hillegommers en Lissenaren namen deel aan het festijn. De opbrengst van de eerste Santa Run werd ook aan de Voedselbank geschonken.

Door de corona pandemie heeft het tot december 2022 geduurd voordat de tweede Santa Run plaats kon vinden, maar de bedoeling is dat het vanaf nu een jaarlijks terugkerend evenement zal worden. Een nieuwe traditie is geboren!

Afbeelding met tekst, binnen, items, rommelig

Automatisch gegenereerde beschrijving

De voedselbanken merken dat het aantal gezinnen dat wekelijks voedselhulp nodig heeft flink stijgt. Voor veel gezinnen is het steeds moeilijker om rond te komen door de sterk gestegen kosten van levensonderhoud.

Gelukkig worden er wel producten gebracht, maar de jaarlijkse kerstinzameling in de winkels kon door Corona niet doorgaan. De Rotaryclub Hillegom-Lisse was dan ook verheugd om in die jaren de voedselbank te kunnen helpen met financiële middelen.

Daarnaast verzamelen we bij elke clubbijeenkomst een krat vol levensmiddelen om aan de voedselbank te schenken.