Over Rotary

• Integriteit;
  • Leiderschap;
  • Diversiteit; en
  • Service aan de gemeenschap.

De eerste Rotaryclub is gestart in 1905 in Chicago op initiatief van Paul Harris, een zakenman en advocaat.

Het concept van een vriendschappelijke bijeenkomst waarin de deelnemers elkaar van advies kunnen dienen, en men de problemen en noden in de samenleving bespreekt en oplossingen zoekt, sprak toen aan en is nu nog steeds de kern van wat er in iedere Rotaryclub gebeurt.

Op dit moment zijn er ca. 32.000 clubs met meer dan 1.2 mijoen leden in 166 landen actief. Rotary is de grootste internationale organisatie ter wereld die goede doelen sponsort.

Klik op onderstaande afbeelding voor meer informatie over wat Rotary is, hoe de serviceclub is ontstaan, wat de normen, waarden en doelstellingen van Rotary zijn en hoe deze binnen de club worden verwezenlijkt: