Goedkeuring herbouw school Sint Maarten

Op 15 juni 2022 is de Agreement getekend tussen de regering van Sint Maarten en de Wereldbank over de herbouw van ‘onze’ school de Sister Marie Laurence basisschool op Sint Maarten.

De school wordt dit jaar nog afgebroken, begin 2023 start dan de bouw van de nieuwe school en de verwachting is dat de nieuwe school begin 2024 weer opengaat.

Wereldbank directeur Lilio Buruncliuc zei: “The reconstruction of Sister Marie Laurence and Charles Leopold Bell Schools and of Philipsburg Jubilee Library will improve learning environments and strengthen human capital in the country, I am delighted that this project will reopen access to critical educational and learning services, especially for those St. Maarten youth who have special needs or are at-risk.”

Rotary review

Intussen heeft ook een review plaatsgevonden van ons project en is zeer positief gereageerd op de voortgang die geboekt is met vooral de realisatie van het ‘Multi-functional Recreational Park’ buiten de school met een basketbalveld, speeltuin en recreatiepark voor de community van Middle Region (5000 mensen).

Afbeelding met tekst, lucht, buiten, teken

Automatisch gegenereerde beschrijving

Afbeelding met tekst, teken, schermafbeelding

Automatisch gegenereerde beschrijving