Actie Wandelen voor water-20mrt22

Hierbij het definitieve persbericht (wat ons betreft) voor het (landelijke) project wandelen voor water op 23 maart.

Eindelijk kunnen we na twee jaar weer het Wandelen voor Water organiseren.

Op 23 maart lopen leerlingen van de groepen 7 en 8 van vijf basisscholen uit Blaricum en Huizen 6 kilometer met 6 liter water op de rug.

Zij doen dit om gelden in te zamelen voor de bouw van waterpompen en sanitaire voorzieningen in het zuiden van Malawi.

Ook in Eemnes en Terneuzen wordt voor hetzelfde doel op deze dag gewandeld.

Het Wandelen voor Water wordt georganiseerd door drie Rotaryclubs uit het Gooi nl. RC Blaricum Centaurea, RC Laren Blaricum en RC Huizen Gooimeer.

Zij worden daarin ondersteund door Simavi, die verantwoordelijk is voor het Wandelen voor Water landelijk.

De plaatsing van de waterpompen en sanitaire voorzieningen in Malawi wordt gedaan door de Stichting Chikondi uit Terneuzen, daarin geholpen door RC Limbe uit Malawi.

De deelnemende scholen zijn KBS De Pionier, OBS Bijvanck, PCBS De Parel, PCBS De Ark en PCBS Rehoboth.

De leerlingen lopen vanaf Winkelcentrum Bijvanck, waar burgemeerster mevrouw De Zwart-Bloch, het startsein zal geven, hierin geassisteerd door wethouder Knoop. Dit geheel zal muzikaal omlijst worden door vrolijke klanken van het draaiorgel “De Tony” van Thor van de Peppel.

Halverwege de route, bij de pier aan de Gooimeerkust, worden de kinderen opgevangen door burgemeester Meijer en wethouder Verbeek van Huizen. Hier kunnen zij even uitrusten.

Via het slingerende pad door de Blaricummermeent lopen de kinderen weer terug naar het startpunt, waarmee de 6 kilometer gelopen zijn.

Wij hopen dan bekend te kunnen maken, hoeveel de actie tot op dat moment heeft opgebracht.

Namens de 3 Rotary clubs, henk mos