Gert-Jan van Dommelen neemt voorzittershamer over van Coen Hoencamp

Gert-Jan van Dommelen neemt de voorzittershamer over van Coen Hoencamp

Op zaterdag 6 juli vond de jaarlijkse bestuursoverdracht plaats van Rotary Gooimeer. Ter gelegenheid daarvan was de club afgereisd naar Amersfoort, waar een rondvaart en een wandeling waren georganiseerd door de oude stad. Interessant om te horen dat de Amer waar Amersfoort zijn naam aan dankt dezelfde rivier c.q. rivierengebied is als De Eem, en dat het Meent gebied van Huizen in het uitstroomgebied van de Eem (of Amer) ligt.

Het diner en de bestuursoverdracht vonden plaats bij restaurant Hemels en door de aanwezigheid van Tanja Frederiks en haar gezin uit Sint Maarten was er ook een internationale connectie. In het kader van het nieuwe thema ‘Verbinden, Vertrouwen en Vitaliteit gaf Gert-Jan van Dommelen aan dat hij graag met onze gezellige club de sprankeling, vitaliteit en daadkracht wil voortzetten op basis van Verbinden en Vertrouwen.

Coen Hoencamp keek terug op een jaar waarin de club enorm actief is geweest. Alleen al de opsomming van alles wat er gebeurd is geeft volgens hem aan dat we een vitale club zijn:

De Global Grant van 338.000 USD voor Sint Maarten

·

De start van de actie EndPlasticSoup met een goede vertegenwoordiging ‘met plastic hoed’ op de internationale Rotary conferentie in Hamburg

·

Seminar EndPlastic Soup en de Nieuwjaarsduik voor de School challenge voor plasticafval scheiding.

De hulp bij de organisatie van de Matthaüspassion in 2020

Het “Wandelen voor water” ten behoeve van waterputten in Malawi

De vaste locatie van de club is ‘ons’ restaurant ‘Aan de Kade’.

Dankzij Han Landman had de club een enorm inspirerend programma, met sprekers van onze eigen club en van buitenaf, zoals Wilco Dekker over de beklimming van de Mount Everest en Dijkgraaf Gerhard van den Top over waterhuishouding in onze regio. Excursies zoals het atelier van Diederick Kraaijeveld en CIRCL, circulair paviljoen bij hoofdkantoor ABN AMRO in Amsterdam. En natuurlijk ons Nieuwjaarsdiner, Christmas Carols zingen, het Safaridiner en het bezoek aan Tongeren met de ontmoeting met de Rotaryclub daar.

Evelien Schipper, Ria van Kempen en Alexander Leidekker kwamen er als nieuwe leden bij.

Bestuurswissel

Coen Hoencamp sprak zijn vertrouwen uit in Gert-Jan van Dommelen, hij zal gedurende het clubjaar 2019-2020 voorzitter zijn van Rotary Gooimeer.

Afbeelding met binnen, persoon, tafel, muur

Automatisch gegenereerde beschrijving

Coen Hoencamp blijft als oud-voorzitter nog een jaar in het bestuur. Hij wordt tevens de inkomend inkomend gouverneur voor ons District in 2021-202. Alexander Leidekker treedt tot tot het bestuur en gaat zich als inkomend voorzitter warm lopen voor het clubjaar 2020-2021.

Gertjan Eekel is penningmeester van de club met Jan Schipper als tweede penningmeester en de link naar de Stichting Lifeline, Henk Mos wordt de secretaris en Marjolein Ronday wordt onze internationale commissaris. Naast de diverse bestuurstaken zijn ook andere taken van de club ingevuld. Zo blijft Han Landman programmacommissaris en Nicole Bouts public relations commissaris, en Erik Peter Vermaat de commissaris voor Youth service. Janny Bakker is voorzitter van de ledencommissie en Gertjan Eekel watercommissaris.