Gert-Jan van Dommelen benoemd tot Paul Harrisfellow

Gert-Jan van Dommelen benoemd tot “Paul Harrisfellow”

Op zaterdag 7 juli jl. werd Gert-Jan van Dommelen benoemd tot Paul Harrisfellow. Deze onderscheiding ontving hij met name vanwege zijn enorme doorzettingskracht om na de actie ‘Huizen voor Sint Maarten’ ook andere Rotaryclubs in Nederland én daarbuiten te motiveren om samen te gaan werken bij de aanvraag van een global grant. Daarmee kon de opbrengst van Huizen en het Rotarydistrict Midden Nederland (samen ca. 42.000 euro) worden verhoogd naar nu al ca. 800.000 euro!

En Gert-Jan gaat nog verder, zodat niet alleen de school op Sint Maarten orkaanbestendig kan worden herbouwd, maar de leefomstandigheden in de hele wijk daaromheen kunnen worden verbeterd.

Gertjan werd geprezen vanwege zijn inzet voor vrede, begrip voor elkaar en internationale solidariteit. Daarmee gaat hij in de voetsporen van Paul Harris, de oprichter van Rotary.

Maar er was ook lof voor zijn inzet voor projecten dichtbij huis en voor de verantwoordelijkheid die hij neemt voor de Rotaryclub Gooimeer zelf.

In een reactie op de onderscheiding van Gert-Jan reageerde de directeur van de school op Sint Maarten, Tanja Frederiks, met de volgende woorden:

Het is onomschrijfbaar, de steun die Gert-Jan tot nu toe heeft geboden voor het project ‘Exceptional School, Sister Marie Laurence Primary School’. Zijn inzet heeft zoveel impact gehad! Namens de kleine vrienden van de Sister Marie Laurence Primary School een hartelijke groet en gefeliciteerd met deze zeer verdiende !!!! Paul Harris award.