Klootschieten 2019

Hartelijk welkom bij Rotary Club Huizen!

Vaardag met de Zonnebloemboot in Huizen

Op 24 april 2023 organiseerde Rotaryclub Huizen in samenwerking met de Zonnebloem afdeling Huizen een boottocht voor inwoners van Huizen en omliggende plaatsen die wegens leeftijd, ziekte of een andere beperking minder mobiel zijn en niet gemakkelijk zelfstandig de deur uit kunnen.

Een dagje uitwaaien op het Gooimeer op de “Zonnebloemboot”. Wij zorgen met vele vrijwilligers voor een gezellige, goed verzorgde dag met een lekker hapje en drankje en passend entertainment zodat onze gasten (met hun mantelzorger) kunnen genieten.

Programma 24 april 2023

09.30 uur Inschepen gasten

10.00 uur Vertrek vanaf de aanlegsteiger in het Nautisch Kwartier

12.00 uur Warme maaltijd

16.00 uur Thee of koffie met wat lekkers

17.00 uur Aankomst in Huizen

Praktische zaken

Wij nemen de kosten van deze dag voor onze rekening maar vragen een eigen bijdrage van € 7,50 pp.

De boot is toegankelijk voor mensen die aan een rolstoel gebonden zijn, andere rolstoelen en rollators mogen niet aan boord.

Er is een verpleegkundige aan boord die indien nodig zorg kan geven en er zijn vele vrijwilligers om onze gasten te assisteren.

Wanneer mensen die meegaan individuele zorg nodig hebben verwachten wij hen samen met een mantelzorger.

Wij verwachten dat mensen zelf naar de boot kunnen komen, maar zijn graag bereid om in gevallen dat dat niet mogelijk is voor vervoer van en naar de boot te zorgen.

Voor eventuele vragen zijn wij bereikbaar via rchuizen@gmail.com.

Mede dankzij de inzet van de vele vrijwilligers is de vaardag een groot succes geworden. Rotary Huizen heeft veel mooie en positieve reacties mogen ontvangen. We kijken er naar uit om in de toekomst weer een vaardag te mogen organiseren.

HUIZER VISFESTIJN  2023

Het achtste Huizer Visfestijn heeft 25.000 euro opgebracht.

Met de opbrengst van het Huizer Vis Festijn ondersteunt de Rotary Club Huizen lokale initiatieven en goede doelen die deze extra financiële hulp hard nodig hebben

Rotaryclub Huizen organiseert dit evenement jaarlijks.

Het Huizer Visfestijn draait om de geschiedenis die Huizen heeft met vissen en dan met name wat daar nog van resteert, de Huizer botters. Voor deze editie zijn er maar liefst 23 botters naar Huizen gekomen, bijna een kwart van de Nederlandse bottervloot. Hoogtepunt van het Visfestijn is de botterrace op het Gooimeer. De aanblik van deze schepen in ’de Haven van `t Gooi’, zoals Huizen zich graag profileert, trok ook deze keer weer honderden belangstellenden.

En hoe meer belangstellenden hoe hoger de opbrengst.

Het negende HuizerVisfestijn zal worden gehouden op 21 juni 2024.