Santa Run 17 december 2022 - Centrum Joure
Santa Run 17 december 2022
2022 Wandelen met Bewoners van de Flecke
Joustermerke 2022 Agrarische Schouw: Oliebollen bakken voor ziekenhuis in Sierra Leone
Rotary Santa Gift 2021
Voedselbank project 2020
Fruit en groente voor de voedselbank
Santa Run 2019
Wandelen met bewoners van de Flecke 2019
Jaarlijks event
Oliebollen bakken Agrarische Schouw 2018
ten behoeve van aanschaf AED's

Welkom bij Rotary Joure             Foto's  Santa Run 2022 (rotary.nl)

WAT IS ROTARY NU EIGENLIJK?

Rotary International is ‘s werelds oudste organisatie van serviceclubs met ruim 1,2 miljoen leden, verdeeld over 34.000 clubs in meer dan 200 landen. Is dat niet elitair? Nee, kunnen we volmondig zeggen! Maar wat is Rotary dan wél? Rotary is een serviceclub. Dat betekent dat wij de samenleving dienen. Wij steunen goede doelen, zowel internationaal, nationaal als lokaal.

De leden van Rotary wereldwijd en hun goededoelenorganisatie bieden hun actieve hulp en financiële bijdragen aan o.a. poliobestrijding, schoon water, vluchtelingenhulp, basisonderwijs en alfabetisering, gezondheid en extra handen bij economische en sociale ontwikkeling in de buurt en ver weg.

Rotary Joure ondersteunt in 2021 project Cotus in Roemenië van de stichting Groningen Friesland Drenthe voor Roemenië.

Rotary in Noord-Nederland telt  ca. 2300 leden verenigd in 62 clubs. Lid worden is op basis van uitnodiging. Heb je interesse neem contact op met onze voorzitter Jaap van der Meulen.

Zusterclub van Rotaryclub Joure

De zusterclub van onze club is Rotaryclub Lippe-Issel.

Lippe-Issel

BIJEENKOMSTEN

De wekelijkse bijeenkomsten van Rotaryclub Joure vinden plaats op de maandagen van 18:30 u - 20.00 u in 't Haske Vegelinsweg 20 8501 BA Joure.

INTERESSE OM LID TE WORDEN?

Samen iets voor de medemens in onze maatschappij doen en de onderlinge verbondenheid binnen de club zijn o.a. belangrijke redenen om lid te worden. Bovendien is het leuk om samen projecten uit te voeren.

Omdat onze leden een gevarieerd gezelschap aan beroepsgroepen vertegenwoordigen, krijg je door onderlinge gesprekken, voordrachten en bedrijfsbezoeken ook een beter beeld van hetgeen er buiten je eigen beroepsveld in de samenleving afspeelt.

Ben je nieuwsgierig geworden naar onze club?  Neem dan gerust vrijblijvend contact op met onze voorzitter Jaap van der Meulen.