Locatie wekelijkse bijeenkomst
Orange The World

Welkom

Goedendag bezoeker,

U bent terecht gekomen op de pagina van Rotary Katwijk-Noordwijk. Opgericht 12 november 1948.

Rotary Katwijk-Noordwijk maakt deel uit van een wereldwijde organisatie van service clubs. Alleen al in Nederland telt de club rond de 20 000 leden.

Wij zijn met ongeveer 28 leden , mannen en vrouwen, wonend of werkend in Katwijk, Noordwijk of Noordwijkerhout e.o. De leden zijn werkzaam of werkzaam geweest in verschillende beroepen in het bedrijfsleven, overheid of semioverheid. Contacten op basis van vertrouwelijkheid staan voorop. Wij delen kennis en ervaring, zowel zakelijk als privé met ruimte voor persoonlijke gesprekken.

Wij organiseren jaarlijks een aantal activiteiten of geven onze medewerking aan goede doelen op allerlei niveau. Zoals bijvoorbeeld het Schooltuintjes project in de Duinvallei, het tegelproject  "Hier begint de zee" , Soirée en Blanc, bloemenbollen verkoop voor " End Polio Now".

Wij komen meestal op donderdagavond bij elkaar (behalve de eerste donderdag van de maand) . De bijeenkomsten zijn van 18.00 tot 20.00 uur. Op uitnodiging ontvangen wij  interessante gastsprekers. Daarnaast bezoeken wij af en toe bedrijven op locatie.

Het jaarthema gaat om de verbinding met elkaar.

Harry Oudshoorn

Voorzitter 2023-2024

Activiteiten

"Hier begint de zee". Ons nieuwe project: Hier begint de zee. Niets ingooien svp. kon eindelijk worden opgestart na verruiming van de Coronamaatregelen.

De vervuiling van de zee komt via rivieren en kanalen, maar ook via vuil dat in putten wordt gestort. Met de gemeente Katwijk hadden wij de afspraak in april de eerste honderd tegels te gaan plaatsen bij regenputten. Covid-19 gooide roet in het eten.  Op 2 juli 2020 was het dan zo ver. In bijzijn van 2 wethouders en een meester stratenmaker werd de eerste steen gelegd van de 100 stenen die inmiddels zijn gesponsord door inwoners en bedrijven van Katwijk.

Hoogheemraadschap Rijnland heeft een toezegging gedaan voor de Rijn- en Bollenstreek regio geld ter beschikkbing te stellen voor de tegels.

Rotary clubs worden hierbij uitgenodigd hun gemeenten te benaderen om deze actie te ondersteunen.

Wilt u bijdragen aan deze actie door één of meerdere tegels te doneren om zo de vervuiling van de zee onder de aandacht te brengen. Neem dan contact op met het secretariaat.

Ondersteuning Schooltuintjesproject in de Duinvallei

In 2021 is onder bezielende leiding van Gerard Bol een project begonnen om kinderen te leren hoe om te gaan met een tuintje. Het schooltuintjes project was en is een doorslaand succes. Onze club heeft hiervoor donaties gedaan in de vorm van tuingrond, groentenplantjes, bloembollen. Ook hielpen zij mee met het planten hiervan.

Soirée en blanc. Ook in 2022 was het een mooie bijeenkomst.

Lid worden

Lid worden van Rotary club Katwijk-Noordwijk geschiedt in principe op voordracht van zittende leden. Belangstellenden kunnen natuurlijk wel van hun belangstelling in een eventueel lidmaatschap blijk geven.

Wilt u een keer kennis maken dan kan dat op onze “Open club” bijeenkomsten. U bent van harte welkom. Ook indien u méér informatie wilt over onze club of een reguliere avond wilt bijwonen, meldt u zich hiervoor aan bij het secretariaat:

visserdanser@hotmail.com

Wellicht zien wij elkaar daar een keer.