Onze partnerclub RC-Uelsen-Coevorden

Op 17 juni 2017 vierden wij onze 20e verjaardag in Kasteel Erenstein, Kerkrade, met een klassiek bal ten bate van twee projecten in Kerkrade, koorproject CantaYoung en WMC jeugdkamp, en ten bate van de Akense organisatie "Der bunte Kreis". Het was een geweldig evenement in de unieke ambiance van Kasteel Erenstein met een geweldig donatieresultaat! Hartelijk dank aan alle donateurs!

Tijdens het bal ondertekenden de voorzitter van RC Uelsen-Coevorden, mevrouw Marja Ritterfeld, en de voorzitter van RC Kerkrade-Herzogenrath Eurode, Wolfgang Schmitz, een officiële partnerschapsovereenkomst. Beide clubs zijn al vele jaren bevriend en met het officiële partnerschap bereikt deze band nu een nieuw niveau. De enige twee Duits-Nederlandse Rotary Clubs hebben veel gemeen en willen zich door de intensievere samenwerking positief ontwikkelen. Zij willen van elkaar leren, ook op bestuurlijk gebied, vooral hier zijn er grote verschillen, want de club uit Eurode behoort tot het Nederlandse District 1550 en de club uit Uelsen-Coevorden tot het Duitse District 1850.

De symbolische "eerste steen" is gelegd en beide clubs verheugen zich erop het partnerschap met leven te vullen!

Meer informatie meer over de RC Uelsen-Coevorden vindt u hier