xx

Kenya Beehives Project

Benefietveiling voor het Kenya Beehives Project door Rotary

Met de opbrengsten van veiling worden 1.800 kwetsbare (wees)kinderen, verdeeld over 24 dorpen binnen 360 gezinnen,ondersteund naar een betere toekomst. Deze kinderen worden opgevangen binnen hun, zeer arme, familie. Eigen inkomsten creëren voor goed onderdak,scholing, medische zorg, hygiënevoorzieningen en begeleiding voor veiligekinderopvang, is cruciaal en van levensbelang.

Dit gaat over kinderwelzijn in de breedste zin.

Wij willen, samen met u, € 15.000,- ophalen voor duurzame selfsupport

Hoe mooi is het om vanuit onze eigen comfortabele situatie de basale levensomstandigheden van een grote groep kwetsbare kinderen, en hunbegeleiders, beduidend te verbeteren? Gewoon omdat ieder kind er toe doet! Voorzien in eigen levensonderhoud is de basis van elk leven.

Het Kenya Beehives Project voorziet in een betere, zelfredzame toekomst

Het Kenya Beehives Project valt binnen een al lopende samenwerking tussenRotary en KidsCare Kenya, een hulporganisatie in het Zuidoosten van Kenia, door het:

1. oprichten, trainen en begeleiden van boerencoöperaties.
  2. eenmalig schenken van de benodigde materialen om bijen te kunnen gaan houden, denk aan bijenkasten, beschermende kleding en (honing)centrifuges.
  3. verstrekken van bouwmaterialen om de woonhutjes op te knappen en de sanitaire voorzieningen te verbeteren.
  4. opzetten van een kinderbeschermingscommissie per dorpje.

Samen staan we sterk! Alleen ga je wellicht sneller, maar samen kom je verder. we nodigen je graag uit voor de benefietavond!