Rotary Foundation & Global Grants

Waarom een Benefietveiling?

Het Kenya Beehives project heeft een uitdagende omvang. Met een budget van US $ 155.000 geven we maar liefst zo’n 1.800 (wees)kinderen in 24 landelijke dorpjes van Kenia een betere toekomst. Om dit te realiseren werkt Rotaryclub Kinderdijk nauw samen met de lokale organisatie KidsCare Kenya, die de deskundigheid en nodige ervaring voor dit project heeft. De leden van Rotaryclub Diani uit het zuiden van Kenia toezicht zullen houden op de uitvoering.

Rotary steunt zulke mooie hulpprojecten met een forse subsidie via de internationale Rotary Foundation. Ruim 1 miljoen Rotarians van over de hele wereld dragen bij aan de vele goede doelen via deze Foundation.

De lokale clubs blijven daarbij zelf verantwoordelijk voor het project, maar krijgen van de Rotary Foundation een ‘Global Grant’ van circa 50%. Maar wel op de voorwaarde dat de organiserende clubs zelf de andere helft bijeen brengen.

Voor RC Kinderdijk is dit altijd nog een fors bedrag van € 70.000. Hiervoor zijn er al veel donaties ontvangen van andere Rotaryclubs uit de regio. Via de benefietveiling hopen we het resterende geld bijeen te krijgen.