Wat we doen

Rotaryclub Leefklimaat is vernieuwend qua vorm en inhoud:

• Online (en ca. 3x per jaar fysiek).
  • Niet locatie gebonden, wel Nederlandstalig.
  • Eén aandachtsgebied: het Leefklimaat.

We werken graag samen met andere Rotaryclubs aan dit thema!

Elk clublid is lid van een commissie die vanuit een eigen invalshoek  werkt aan onze basisdoelen:

• bewustwording creëren

en/of

• persoonlijke inspanning aanmoedigen

voor een beter leefklimaat zoals: energiebesparing in huis toepassen, minder plastic gebruiken, fietsen in plaats van autorijden, zuinig zijn met water, kiezen voor duurzaam voedsel, helpen waar nodig, meer willen weten.

Projecten

Activiteiten/projecten (laten) uitvoeren is onze kernactiviteit. Als club of met anderen.

Een langdurige verbinding zijn we aangegaan met:

• CO2 footprint
  • Afvalruimen & afval-plastic inzamelen
  • GreatGreenWall

Voor meer informatie zie:

Bijeenkomsten

Elke twee weken is er op dinsdagavond een online clubbijeenkomst.

Verspreid over het jaar zijn er 3 fysieke bijeenkomsten, deze worden elke keer anders ingevuld.

Lezingen

1 x per maand is er een openbare lezing. We vinden het erg leuk als jij daar bij bent! Je kunt je aanmelden via rcleefklimaat@gmail.com

Datums voor de lezingen vind je hier.

Verslagen van eerdere lezingen vind je hier.

Zelf een lezing geven? Dat kan! Stuur een mailtje met je idee voor de inhoud naar rcleefklimaat@gmail.com en we laten je zo snel mogelijk weten of het past.