Draag je ook bij aan ons leefklimaat?

Impact begint bij onze leden - mensen zoals jij, die een wereld zien waarin we ons verenigen en actie ondernemen om blijvende verandering te creëren - over de hele wereld, in onze gemeenschappen en in onszelf.

Diversiteit, gelijkwaardigheid en inclusie

Als een wereldwijd netwerk waardeert Rotary diversiteit en verwelkomt mensen van alle achtergronden, ongeacht leeftijd, etniciteit, ras, huidskleur, capaciteiten, religie, sociaal economische status, cultuur, geslacht, seksuele geaardheid en genderidentiteit.

Lid worden?

Het Rotaryclub Leefklimaat lidmaatschap is een persoonlijke overweging. Rotaryclub Leefklimaat is een club met een specifiek deelthema: Leefklimaat.

Het doel van Rotaryclub Leefklimaat is mensen bij elkaar te brengen die zich betrokken voelen bij het verbeteren van het leefklimaat voor mens, dier en plant. Door de uitoefening van hun functie of talent draagt deze groep mensen extra bij aan dit doel.

Het Rotaryjaar loopt van 1 juli t/m 30 juni, de contributie bedraagt EUR 185 per jaar of EUR 135 per jaar voor leden van 35 jaar of jonger.

Actieve aanwezigheid

Een actieve bijdrage aan de Rotaryclub is gewenst en draagt bij aan een positief lidmaatschap. Dit geldt voor het bezoeken van de fysieke bijeenkomsten (2 à 3 maal per jaar), aanwezig zijn bij de online lezingen (1 maal per maand), aanwezig zijn bij online bijeenkomsten (1 maal per maand) en het vervullen van functies in bestuur of commissies en voor actief bijdragen aan de gekozen acties.

Wat zijn de voordelen?

Door Rotary-lid te worden, kom je in contact met een diverse groep professionals en getalenteerden die ook jouw gedrevenheid om bij te dragen aan het leefklimaat delen.

Via regelmatige bijeenkomsten en evenementen:

• kom je in dialoog
  • bespreek je de ideeën en behoeften van de gemeenschap en het leefklimaat
  • ontwikkel je creatieve manieren voor verbetering ervan
  • maak je contact met andere leden die de wereld veranderen
  • vergroot je jouw leiderschap
  • vergroot je je professionele vaardigheden
  • doe je kennis op
  • ontmoet je nieuwe mensen

Rotaryclub Leefklimaat is een online club met inmiddels zo'n 25 leden in Nederland en zelfs daar buiten.

Rotaryclub Leefklimaat is een paspoortclub.

WAT IS EEN PASOORTCLUB?

Een duurzame wereld! Voor mens, dier en plant, nu en morgen.

Online, in deze nieuwe vorm worden twee keer per maand bijeenkomsten georganiseerd. Iedere maand een lezing en een groepsbijeenkomst om de lopende gang van zaken te bespreken en met elkaar in dialoog te zijn. We hebben in 2022 sprekers een platform geboden met onderwerpen als The great Green Wall, End Plastic Soup, Circulaire transformatie en de kritische vrienden methode, Natuur beheer op de Waddeneilanden, Parkeren en de verdichtingsopgave,Stikstof is essentieel, maar we doen iets niet goed en Energie transitie en Waterstof. Naast de online bijeenkomsten zijn er twee of drie bijeenkomsten op lokatie per jaar.

De route naar het lidmaatschap

Je hebt interesse!

Wil je je aanmelden voor de eerstvolgende online lezing en online clubbijeenkomst?

Stuur een e-mail aan rcleefklimaat@gmail.com en ontvang dan per e-mail de link voor de online lezing.

Na het bijwonen van de lezing kun je natuurlijk een telefoontje verwachten van de Leden commissie.