Sollicitatieproject Visser 't Hooft Lyceum

SOLLICITATIEPROJECT VISSER ’T HOOFT LYCEUM

Jaarlijks organiseert Rotary Leiden AM het sollicitatieproject in samenwerking met het Visser ’t Hooft Lyceum in Leiden. Tijdens dit project krijgen leerlingen de kans om kennis te maken met een volledige sollicitatieprocedure: van het schrijven van motivatiebrieven en cv’s, tot aan het daadwerkelijke sollicitatiegesprek.

Om de leerlingen zo goed mogelijk voor te bereiden op de latere beroepspraktijk bereiden Rotarians van onze club vanuit hun eigen professie vacatures voor, waar de scholieren op kunnen solliciteren. Na de sollicitatie volgt uiteraard het gesprek, dat traditiegetrouw in april plaatsvindt. Ieder jaar is het enthousiasme voor dit project bij zowel leraren, leerlingen, als Rotarians erg groot.