Donatie Stichting Present

DONATIE STICHTING PRESENT 2022

Rotary Leiden AM heeft besloten om de opbrengst van de eerder georganiseerde Tombola (€ 750) te doneren aan Stichting Present.

Present kan het geld zeer goed gebruiken voor de aanschaf van tuingereedschap, planten e.d. voor het nieuwe project "Sociaal Tuinieren". Doel van dit project is dat vrijwilligers één of meer tuinen opknappen en dat buurtbewoners of andere vrijwilligers het onderhoud vervolgens gezamenlijk op zich nemen. De tuinen die worden opgeknapt zijn van mensen die zelf niet de financiële middelen hebben om tuinmaterialen aan te schaffen en ook niet over een netwerk/spierkracht beschikken om de tuin zelf aan te pakken.

Op 31 mei 2022 heeft onze voorzitter Linda van de Oudeweetering de gift formeel overhandigd aan Lianne de Vries van Present die op dat moment in de Irenestraat 10 eerstejaars van studentenvereniging Augustinus begeleidde bij het opknappen van 5 voortuinen van sociale huurwoningen. Enkele van de van onze gift aangeschafte tuinmaterialen zijn ook zichtbaar op de foto.