Openingshandeling WaterWandelWeg
Wijds Flevoland

HET LEEFMILIEU BESCHERMEN
EEN PRIORITEIT VAN ROTARY

Rotary’s nieuwe doel is een grondige aanpak van schadelijke invloeden op ons leefmilieu. Laten we als People of Action de handen uit de mouwen steken voor projecten met een positief, meetbaar en duurzaam effect op de plek die we allen kennen als onze wereld.

Kom meer te weten over Rotary´s nieuwe prioriteit op rotary.org/environment

Even voorstellen

Wat is Rotary nu eigenlijk?

Rotary International is ‘s werelds oudste organisatie van serviceclubs met ruim 1,2 miljoen leden, verdeeld over 34.000 clubs in meer dan 200 landen. Is dat niet elitair? Nee, kunnen we volmondig zeggen! Maar wat is Rotary dan wél? Rotary is een serviceclub. Dat betekent dat wij de samenleving dienen. Wij steunen goede doelen, zowel internationaal, nationaal als lokaal.

De leden van Rotary wereldwijd en hun goededoelenorganisatie bieden hun actieve hulp en financiële bijdragen aan o.a. poliobestrijding, schoon water, vluchtelingenhulp, basisonderwijs en alfabetisering, gezondheid en extra handen bij economische en sociale ontwikkeling in de buurt en ver weg.

Rotary in Nederland telt 19.000 leden verenigd in 450 clubs. Lid worden is op basis van uitnodiging, maar zelf belangstelling aangeven kan ook.