Bijdrage aan het lespakket over water van Natuurpark Lelystad

Leer meer over het water in Natuurpark Lelystad

Water is belangrijk in Natuurpark Lelystad. Over het leven in, op en rondom het water is meer dan genoeg te vertellen. Reden voor Het Flevo-landschap om een educatieve watertuin aan te leggen. Speciaal voor basisscholen heeft Flevo-landschap activiteiten ontwikkeld om leerlingen meer te weten te laten komen over waterleven.

Zelf proefjes doen
Voor midden- en bovenbouw leerlingen van basisscholen zijn proefjes ontwikkeld die de leerlingen zelf kunnen uitvoeren in de Watertuin. Zo kunnen zij met een schepnetje waterdiertjes vangen en aan de hand van een zoekkaart bepalen welke diertjes dat zijn. Ook is er een opdracht over de waterkringloop en wat de zuurgraad van het water betekent.

Scholen die deze activiteit boeken, krijgen vooraf een lesbrief waarin andere proefjes staan die de leerkracht in de klas als voorbereiding op het bezoek aan de watertuin kan doen.

Rugzakroutes
Er zijn ook nieuwe rugzakroutes gemaakt. Uitgerust met een rugzak met een boekje met route, opdrachten en benodigde materialen gaan de kinderen op pad. Onderweg krijgen zij opdrachten die zij met de materialen in de rugzak kunnen doen. Aan het eind van de route krijgen zij nog een opdracht in de watertuin.

Er is een rugzakroute voor scholen gemaakt en een route die ouders met hun kinderen kunnen doen. Meer informatie over de activiteiten staan op www.flevolandschap.nl

Bijdragen Rotary clubs en Streekfonds Flevoland
De ontwikkeling van deze activiteiten zijn mogelijk gemaakt dankzij financiële bijdragen van de Rotary Lelystad, Rotary Lelystad-Batavia en het Streekfonds Flevoland.