Erwtensoepactie Inloophuizen 2014

Zeer geslaagde erwtensoepavond in Inloophuizen in Lelystad.

Op maandag 15 en dinsdag 16 december verzorgde Rotary Batavia Lelystad voor het tweede jaar een zeer geslaagde erwtensoep-met-roggebrood-en-spekavond voor de vaste bezoekers van de inloophuizen  Waterwijk en Open Haven (IDO). Het motto van deze centra is “helpen wie geen helper heeft” en daar werkt de Rotary graag vrijblijvend aan mee. De ruim 30 liter erwtensoep was op maandag gemaakt door de leerlingen uit de tweede klassen van het Groenhorst College die daarvoor de hele dag enthousiast aan de slag zijn geweest om op hun wijze invulling te geven aan hun maatschappelijke betrokkenheid.  De grote soeppannen waren ter beschikking gesteld door waterscoutinggroep Bramzijger uit Lelystad. Op beide avonden waren ruim 30 mensen aanwezig en werd gretig aftrek genomen van de overheerlijke soep. De overgebleven soep werd bewaard voor het voedselloket, voor mensen die het af en toe echt even minder hebben.