Techniek-wedstrijd brengt Lelystad samen

Onderwijs, overheid en ondernemers tekenen convenant voor realisatie van het ambitieuze Meesterschap-idee van Rotary Lelystad.

Op 14 december kwamen vertegenwoordigers van het Lelystadse onderwijs, plaatselijke ondernemers, gemeente, provincie en cultuur- en zorgorganisaties bijeen voor het tekenen van een convenant.
In het kader van De Lerende Stad, een initiatief dat tot doel heeft Lelystad te verenigen en de samenwerking tussen onderwijs en alle lokale partners te verstevigen, ontwikkelde Rotary Lelystad een idee voor een wedstrijd Meesterschap in Techniek voor leerlingen in het Lelystadse vmbo. De eerste editie van de wedstrijd zal starten in het najaar van 2017.

“Wij vinden het belangrijk om leerlingen te interesseren voor techniek,” aldus Rotarian Salvatore Lo Dico. “Niet alleen omdat het een mooi vak is, maar ook omdat er meer en meer vraag zal zijn naar mensen met een technische opleiding. Het is een zich snel ontwikkelend veld waar voortdurend kennis en kunde nodig is, zeker in Flevoland.

De wedstrijd, losjes gebaseerd op de succesvolle tv-serie Masterchef, laat leerlingen opdrachten uitvoeren die ze in aanraking brengen met allerlei technische vaardigheden.

De Rotary verbond onderwijs en Lelystadse ondernemers aan het project en gemeente en provincie zegden hun financiële steun toe.

Na het convenant volgt de oprichting van stichting De Lerende Stad, begin 2017.

Er zal opzoek worden gegaan naar meer strategische partners. Ondernemers die willen deelnemen, worden van harte uitgenodigd om contact op te nemen met Rotary Lelystad .

Contact: Rotary Lelystad

Franc Heijke E: franc@heijke.nl, T: 0651095245

Salvatore Lo Dico E: salvatore.lodico@gmail.com. T: 0650212828.