Actie tulpenbollen voor polio: € 90.000

Ons district heeft in twee en een halve maand 3070 doosjes tulpenbollen gekocht of verkocht en dat betekent dat we in deze korte tijd samen met de verdrievoudiging van de Bill en Melinda Gatesfoundation ongeveer 90.000 euro hebben ingezameld.

48 van de 62 clubs hebben met deze actie meegedaan en dat allemaal naast de reeds geplande clubacties. En wat zijn we creatief omgegaan met die bollen: in Hardenberg is het Rotarywiel in de plaatselijke rotonde gegraven waarin de bollen zijn gestopt, in Bedum is door Groningen-Noord ook zo’n 1500 bollen in een rotonde geplant, veel clubs hebben de tuinen van plaatselijke bejaarden- en verzorgingscentra met bloembollen versierd en sommige clubs hebben hun meestal Duitse zusterclub verrast met “Tulpen aus Amsterdam”. Dat ze niet uit Amsterdam kwamen hebben we ze maar niet verteld. Zelfs het weer werkte mee want de echte nachtvorst kwam pas nadat de actie was geëindigd. Wat zal Nederland en omgeving er in het voorjaar mooi uitzien met al die tulpen.