Brainwalk 24 september 2016

Lopen met NAH, voor de Hersenbank

De Brainwalk is een uniek evenement in Nederland. Ontstaan vanuit de passie van initiatiefnemer Henry Honné, voorzitter van de Rotary Leudal, om mensen met een Niet Aangeboren Hersenletsel (NAH) vol in de aandacht te zetten. Om verbindingen te leggen tussen partners, mantelzorgers, familieleden, vrienden en zorgaanbieders en om zo het maatschappelijk belang van mensen met NAH te benadrukken. Tijdens dit unieke loopevenement zullen patiënten met een NAH zoveel mogelijk meters lopen in hun eigen tempo en op hun eigen kracht.

Een Niet Aangeboren Hersenletsel ontstaat door bijvoorbeeld een beroerte (CVA), een verkeersongeval, een hersentumor, een vergiftiging of na reanimatie. Deze mensen zijn van de één op de andere dag afhankelijk van de zorg van anderen. Om hen toch te laten genieten van de eigen prestaties, organiseert Rotary Leudal de Brainwalk op zaterdag 24 september van 11.00 tot 16.00 uur op de atletiekbaan in Heythuysen. Deelnemers lopen op eigen kracht 100, 400, 800 of 1200 meter.
Wil je ook meedoen? Inschrijven kan via onze website: www.brainwalk.nl.

Ook is er een gezondheidsmarkt, catering en amusement aanwezig, waardoor het een feestelijke dag wordt voor iedereen, ook voor bezoekers. Zorginstanties kunnen sponsoren door mee te doen aan de gezondheidsmarkt en bedrijven door te kiezen voor één van de sponsorpakketten. Daarnaast kan iedereen een bijdrage leveren door 'Vriend van Brainwalk' te worden. Het sponsorgeld gaat rechtstreeks naar de Nederlandse Hersenbank, om oorzaken en oplossingen te vinden voor neurologische en psychiatrische hersenziekten.

Op de site www.brainwalk.nl vindt u alle informatie over dit evenement. U kunt zich hier opgeven als deelnemer of als sponsor. Daarnaast kunt u hier ook terecht voor advies over trainen voor de loop.

Dus doe mee, sponsor mee of help mee!