Opening schoolplein De Hoepel in Neer

Afgelopen woensdag, 14 december, heeft de opening van het gerenoveerde schoolplein van brede school De Hoepel in Neer plaatsgevonden.Een investering van € 6500,- waaraan Rotary Leudal € 500 heeft bijdragen.

Dit bedrag is als derde prijs tijdens het Mosselfestijn in 2014 uitgereikt. De uitvoering heeft lang geduurd net als de grote inspanningen van de schoolleiding, vrijwilligers en leerlingen om het geld in te zamelen alvorens van start te kunnen gaan.

Het resultaat is prachtig. Een groot en veilig schoolplein met speeltoestellen, bomen, banken, picknick tafels etc etc voor meer dan 270 kinderen. In brede school De Hoepel zijn gehuisvest KDV/BSO/PSZ, Tante Pollewop en Basisschool De Kwir.

Na een officieel moment met de kinderen die allemaal een gekleurde ballon op lieten, hebben onze leden Jan Roumen en Peter Derks met wethouder Verheul, de schoolleiding, SPOLT directie, ouderraad, docenten, sponsoren en andere genodigden niet alleen lekkere koffie met gebak, maar ook de enthousiaste presentatie van schooldirecteur Tjeu Scheepers tot ons genomen.

We werden uitbundig bedankt door de directie en SPOLT directeur Arno Gubbels memoreerde dat Rotary Leudal maar liefst € 3.000 heeft gegeven aan drie SPOLT scholen, waarvan € 2.500 voor de eerste en tweede winnaars. Alle scholen hebben nu hun project afgerond en zijn erg trots. Een mooie aanleiding voor ons om het Rotary gedachte goed enthousiast te promoten.

OntwerpburoM:Users:gewoonM:Desktop:DSC_6120.JPG

OntwerpburoM:Users:gewoonM:Desktop:DSC_6153.JPG