Missie & Visie

Onze missie

De missie van RC Leudal bestaat uit: geven – delen – leren. Wij doen dit door vanuit fellowship service te verlenen waarbij leadership en persoonlijke ontwikkeling centraal staan.

Onze visie

Wij zijn een serviceclub, die een bijdrage wil leveren en dienstbaarheid wil tonen aan de maatschappij, lokaal, regionaal of internationaal. Onze leden zijn actief, binnen hun werk, in de samenleving en binnen de club. Ze gedragen zich integer en nemen verantwoordelijkheid. Ze dragen actief bij aan het goed functioneren van onze club.

Binnen de club streven we naar een open en vertrouwde cultuur. Door gezamenlijk zaken op te pakken versterken we deze (vriendschap)band waarbij ontwikkeling en leren wordt gestimuleerd.

We zijn onderdeel van het grotere geheel van Rotary en leveren onze bijdrage aan de Rotary Foundation en aan projecten uit de Rotary Focusgebieden.

We streven ernaar om ingebed te zijn in de lokale omgeving met als doel dat men ons kent en waardeert. Dit omdat we van toegevoegde waarde willen zijn. Iedere Rotarian draagt daaraan vanuit eigen kennis en kunde als ambassadeur, bij.

Vanuit onze missie en visie staat onze strategie in het teken van drie doelstellingen:

1. DIENEN
We zijn een serviceclub; d.w.z. dat we willen geven. Deze doelstelling is vooral extern gericht.
We ondernemen activiteiten, die bestaan uit:
- verwerven van middelen
- verlenen van service, zowel in financiële, materiele zin als door zelf handen uit de mouwen

te steken.

2. BINDEN
We zijn een club, waar de leden iets voor elkaar (willen) betekenen en waar cohesie is;
d.w.z. dat we open staan om te delen met en te leren van elkaar. Deze doelstelling is vooral

intern gericht.
We trachten een ambiance creëren, waarin openheid en vertrouwen bestaat, waarin een

stimulerende wisselwerking tussen leden ontstaat en waarin onderlinge vriendschap zich

kan ontwikkelen, zodat een ieder goed tot zijn recht komt en zich gekend en erkend voelt.

3. STRALEN

We hopen een aantrekkelijke club te zijn, waar men graag lid van wil worden. Zo zorgen we

voor continuïteit.

Onze kernwoorden hierbij zijn:
- actief,
- engagement,