14e Sport-en Speldag groot succes

2022-EDITIE SPORT- EN SPELDAG – Groot succes

Zaterdag 25 juni was het weer zover, vele vaste deelnemers hebben er wel twee jaar naar uitgekeken: de door Rotaryclub Nieuwegein georganiseerde 14e Sport- en Speldag die vorige jaren door de Pandemie niet door kon gaan, was er dit jaar weer wel en hoe!

Onder de stralende zon, met de openingsspeech van Wethouder Marieke Schouten, maar ook Burgemeester Frans Backhuijs die alle deelnemers weer een prachtige medaille heeft omgehangen hebben de vele deelnemers zich van hun meest sportieve kant laten zien. Deze dag, die speciaal bedoeld is voor jongeren met een verstandelijke beperking uit Nieuwegein en omgeving is al vele jaren een begrip.

Het mooie van deze dag is dat de kinderen, samen met hun broertjes, zusjes, maar ook de ouders en verzorgers sportief en gezellig met elkaar bezig kunnen zijn. Naderhand wordt er ook nog een lekkere BBQ aangeboden en onder de muzikale klanken van deelnemer van het eerste uur Mark, heeft iedereen het gezellig. Wat we merken is dat er vele vriendschappen zijn ontstaan tijdens de sport-en speldag en dat ouders/verzorgers veel informele informatie uitwisselen met elkaar tijdens deze dag.

Vele vrijwilligers maken deze dag mogelijk, in eerste plaats de Rotary die alles organiseert, maar daarnaast zou het nergens zijn zonder de kinderen en vrienden van Rotary leden, de Algemene Hulpdienst Nieuwegein, Fort Vreeswijk en de vele sponsoren, we zijn iedereen enorm dankbaar hiervoor!

We kijken terug op een geslaagde dag!, Ook de gelukkige kinderen en jongeren die we met een duurzaam knutselcadeautje, samen met familie / begeleiders ‘s avonds hebben uitgezwaaid.

We hopen iedereen weer volgend jaar te zien tijdens de 15e sport-en speldag!

Rotaryclub Nieuwegein wil met haar activiteiten een bijdrage leveren aan een betrokken samenleving, contacten tot stand brengen en steun geven aan elkaar. Deze Sport- en Speldag past daar prima bij.

Logo, company name

Description automatically generatedGraphical user interface, text, application

Description automatically generated

Description automatically generatedIcon