Nieuwegein staat massaal op voor Oekraïne

Update: Nieuwegein staat massaal op voor Oekraïne!

Na een oproep van het Poolse Rode Kruis, dat dringend verlegen zit om spullen om de Oekraïense vluchtelingen in hun land te kunnen helpen, besloten de drie serviceclubs uit Nieuwegein, Rotary Nieuwegein, Lions Nieuwegein en Soroptimistclub Utrecht-Nedersticht de handen ineen te slaan en een actie te organiseren onder het motto NIEUWEGEIN HELPT OEKRAINE. Op 3 maart jl kwamen deze drie clubs voor het eerst bij elkaar en nu ruim anderhalve week later zijn wij trots het resultaat al bekend te mogen maken! Dat is pas snel schakelen dit is een uitstekend voorbeeld wat een serviceclub kan inhouden!

Ruim 60 vrijwilligers, vele Nieuwegeinse ondernemers en last but no least, de Nieuwegeinse bevolking hebben een resultaat gehaald van ruim 55 duizend euro aan goederen. Totaal ruim 30 volle pallets, goed voor 1 grote volle vrachtwagen die komende maandag al afreist naar Polen.

In de winkels hele mooie gesprekken, een meneer die zelfs een heel stuk om kwam fietsen om goederen te kopen, kinderen die in de buurt een inzameling hebben gehouden, tekeningen werden er bijgevoegd fantastisch!

Nieuwegein bedankt!

Onder andere de volgende bedrijven hebben hun bijdragen geheel belangeloos geleverd:
Pack&Parcel bv: Patty en René, super bedankt dat we bij jullie afgelopen 2 dagen alles hebben mogen ontvangen, ompakken, heftrucks, de vele bakken koffie,broodjes, het busje van jullie dat de hele dag rondreed om alles op te halen, etc etc super!
Don Trucking, de vrachtwagen die naar Polen rijdt
Voorbij Funderingstechniek B.V., voor de brandstof
Brové plastics, voor het folie voor om de volle pallets
Robert Oosterbroek, fotografie banner