In Nieuwkoop start uw Rotary leven
Otterloop 2023
Estafette 100 jaar Rotary
Dorpsboerderij Nieuwkoop

Rotary Nieuwkoop actief op vele fronten..

Otterloop 2023 was een groot succes!

De 7e Otterloop op die mooie zaterdag 16 september 2023 zorgde voor een grote toeloop van wandelaars die 6, 10, 15 of 25 km gingen lopen door het natuurgebied rondom Noorden.

Bij de stempelpost van de Groene Jonker konden wandelaars vogels spotten, wat een veelheid aan soorten opleverden (o.a. lepelaar, torenvalk, bonte strandloper, kieviet).
Bij het gemaal was het druk aan de tafels in de schaduw voor een welverdiend drankje, lekkere koek of zelfs een zelfgemaakt soepje.
En bij het plashuis mocht de appeltaart natuurlijk niet ontbreken.
Bij de finish werden de lopers binnengehaald door de band van Ed Zimmerman, die deze dag feestelijk afsloot

Cheque voor Fruit Today Ahsram College

Gemeente Nieuwkoop, het Fruitpaleis en Rotary Nieuwkoop hebben er nu voor gezorgd dat op het Ashram College de leerlingen iedere week tegen aantrekkelijke prijzen vers fruit en groente in de schoolkantine kunnen kopen.

In het kader van JOGG is de Gemeente Nieuwkoop aktief om aandacht te creeeren rond het onderwerp gezonde voeding bij jongeren. Stap voor stap worden leerkrachten, ouders en leerlingen betrokken en meer bewust gemaakt van de waarde van gezonde voeding. Gesprekken met ouderraad en leerlingenraad zijn er gevoerd, lesmateriaal beschikbaar gesteld en met een maandelijkse Kahoot-quiz wordt de kennis van de leerlingen getest.

NL Doet! Rotary Nieuwkoop helpt bij Inversa

16 maart 2024

Het weekend stond in het teken van NL doet. Het was mooi om te te zien hoe op een flink aantal plekken in het dorp vele handen licht werk maakten. Ook de leden van Rotaryclub Nieuwkoop hebben afgelopen zaterdag de handen uit de mouwen gestoken. Ze hielpen met vele klusjes bij de kleinschalige woon-zorgboerderij Inversa en Beijzonder Welkom, dagbesteding voor ouderen, aan de Nieuwkoopseweg in Nieuwkoop. De moestuin ging op de schop en er werd een nieuw terras aangelegd voor de moestuinbakken. We kijken voldaan terug op een beijzonder gezellige dag!

Kom kennismaken met deze actieve club