Doneer ShelterBoxen voor slachtoffers aardbeving Turkije en Syrië (Update 22 maart 2023)

Als gevolg van zeer zware aardbevingen in Turkije en Syrië zijn al meer dan 40.000 mensen gedood en duizenden mensen gewond door het instorten van gebouwen. De verwachting is dat deze aantallen nog sterk gaan oplopen.

Woningen zijn vernietigd of kunnen niet meer worden bewoond uit angst voor naschokken wat betekent dat veel mensen in de sneeuw en zware regenbuien overnachten. Er is sprake van grote humanitaire nood in het getroffen gebied.

Er zijn inmiddels meer dan 1.335!!! ShelterBoxen gedoneerd door meer dan 400 clubs t.w.v.
€ 1.001.250,-

Doneer een ShelterBox

Doe mee, doneer een Shelterbox of doneer ieder bedrag dat je kan missen.

Donaties kunnen overgemaakt worden op rekeningnummer NL 68 ABNA 0557 11 9030 van ShelterBox Nederland onder vermelding van Rotary (evt je clubnaam) en 'noodhulp aardbeving Turkije en Syrië'.
Of klik op onderstaande button.

Doneer

We hopen dat zoveel mogelijk clubs en Rotarians in Nederland bijdragen aan het concreet hulp bieden aan de slachtoffers van deze vreselijke natuurramp.

ShelterBox in actie

ShelterBox heeft ter plaatse onderzocht welke hulp het beste kan worden ingezet. Na overleg met plaatselijke en internationale hulporganisaties is bepaald dat er shelterboxen naar het getroffen gebied gaan. In de shelterboxen zit materiaal waar de mensen behoefte aan hebben zoals tenten, materiaal zoals gereedschap, afdekzeilen en touw, thermische dekens, kleding en solar lights.

Er zijn grote tenten die groot genoeg zijn voor 4 volwassenen en 6 kinderen en kleinere tenten voor 2 volwassenen en 3 kinderen.

Als richtlijn voor het inzetten van een grote tent geldt een bedrag van € 750,-

Ondersteuningsmateriaal actie voor clubs