2 november Rotary Nunspeet 4Woods draagt bij aan evenement Nunspeet Verbindt

1. @rchief

Een archief met alle eerdere activiteiten

2. 22 augustus Wiekenloop Hulshorst

De buurtvereniging Hulshorst en de Loopgroep 2000 organiseerde op 22 augustus de derde editie van de Wiekenloop. De Wiekenloop trok weer veel deelnemers. Een team vrijwilligers van Rotary Nunspeet 4Woods droeg zijn steentje bij aan de organisatie van dit sportieve evenement.

3. 10 mei Nieuwe Rotaryclub Nunspeet 4Woods: verbind, deel en doe!

Per 10 mei 2019 is de Noordwest Veluwe een Rotaryclub rijker. Dan viert Rotaryclub Nunspeet 4Woods zijn oprichting met een feestelijke charterbijeenkomst in Dorpshuis Horsterhoek in Vierhouten. De ruim 20 charterleden gaan enthousiast, actief en maatschappelijk bewust met elkaar aan de slag. Hun motto: verbind, deel en doe! Zij vertellen u graag meer over de ambities tijdens het feestprogramma op 10 mei.

Bijna een jaar geleden kwamen de eerste leden bij elkaar om de mogelijkheden van een nieuwe serviceclub te onderzoeken. Er bleek behoefte aan een innovatieve variant met een programma dat flexibel van opzet is. Leden die werk en gezin combineren, kunnen hierdoor nog meer uit het lidmaatschap halen. In korte tijd groeide een veelzijdige vriendenclub van mensen die zich met elkaar, praktisch willen inzetten voor een mooiere samenleving. En die het leuk en inspirerend vinden om van elkaar en anderen te leren.

Maatschappelijk betrokken
    De club heeft inmiddels ruim 20 leden met zeer uiteenlopende professionele achtergronden. Zij zetten zich in aanloop naar de formele oprichting al actief met elkaar in. Ze komen tweewekelijks samen voor de clubbijeenkomsten waar beroep of levensbericht centraal staat. En nemen ook deel aan lokale initiatieven. Zo hielpen de leden afgelopen april bij de Lammetjesdag van Stichting Schaapskudde gemeente Nunspeet. En er zullen meer initiatieven komen in de kernen van de Gemeente Nunspeet waaraan de kersverse rotarians mee zullen doen. Verder zijn er plannen in de maak om met elkaar succesvolle projecten aan te pakken.

4. 6 april Lammetjesdag Elspeet

Gezellig druk was het op 6 april bij de Lammetjesdag bij de schaapskooi van de Stichting Schaapskudde Nunspeet. Een groep vrijwilligers, waaronder een aantal leden van Rotary Nunspeet Four Woods, hielp de dag organisatorisch in goede banen te leiden. Onze leden bakten pakkenkoeken, serveerden beschuit met muisjes en koffie en hielpen bij de verkoop van leuke schapenknuffels. Er zijn de afgelopen weken maar liefst 108 lammetjes geboren. Veel bezoekers vandaag zijn, door het adopteren van een lammetje, ambassadeur van de kudde geworden. Ook een aantal leden van onze club adopteerden een lammetje en droegen ook op die manier bij aan een actieve schaapskudde.

5. 15 maart Pubquiz Dorpsgemeenschap Vierhouten

De Dorpsgemeenschap Vierhouten organiseerde begin 2019 een pubquizcompetitie. Doel: de kas spekken om het verenigingsleven van het dorp Vierhouten een goede impuls geven. Een team van Rotary Nunspeet 4Woods nam in wisselende samenstelling deel aan deze competitie. En sloot af met een mooi resultaat: een derde plek in de competitie.

6. pubquiz 2020

Rotary Nunspeet 4Woods neemt met een team deel aan de pubquiz in Vierhouten, georganiseerd in het dorpshuis. De pubquiz wordt gespeeld op 17 januari, 7 februari en 6 maart. Zo'n 12 teams worden uitgedaagd met lastige vragen.

7. Geen schrikkeldag maar Lammetjesdag

Op 29 februari helpt Rotary Nunspeet 4Woods een handje op de Elspeetse lammetjesdag.