Inzameling meubels, kleding en huisraad in Eindhoven

Twee wooncoöperaties in Eindhoven (WoonInc en St Trudo) hebben vandaag bekendgemaakt dat ze 150 resp 100 woningen per direct zullen gaan klaarmaken voor de opvang van vluchtelingen uit Ukraine. Luchtvaartmaatschappij WizzAir heeft vandaag bekend gemaakt gratis 100.000 tickets ter beschikking te stellen om vluchtelingen uit de landen van 1e opvang naar elders te vliegen. WizzAir onderhoud verbindingen tussen Eindhoven en tal van luchthavens in Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Roemenië en Moldavië. Na contact met de twee wooncoöperaties zijn de Rotary clubs in de (grotere) regio Eindhoven benaderd met het verzoek hun leden te motiveren om meubels, kleding en huisraad beschikbaar te maken om de woningen mee in te richten. Inzamelplaats is bekend gemaakt.