Rotary Midden Betuwe-Valburg helpt Oekraïne

Individuele bijdrage:
Elk lid stort een bedrag naar eigen keuze in het Steunfonds onder vermelding van Oekraïne. Het steunfonds verdubbelt dit bedrag tot een maximum van EUR 100,00 per lid.

Bijdrage vanuit het Steunfonds
- Totaal beschikbaar bedrag uit het Steunfonds bedraagt EUR 7.500 ( exclusief “opbrengst Rotarians + verdubbelaar”)

De totale opbrengst in uit het Steunfonds wordt als volgt besteed:
• EUR 2.500 naar Rotary helpt Oekraïne + opbrengst individuele steun Rotarians RC MBV + de uit het steunfonds toegezegde verdubbeling van max EUR 100,00 per donerend lid.
• EUR 5.000 wordt gereserveerd om lokaal te besteden door community service voor verlenen

van noodhulp voor Oekraïners die lokaal opgevangen worden. Dit bedrag dient nadrukkelijk om bij te springen als reguliere bronnen niet toereikend zijn.

Overige acties:
- We nemen deel aan lokale voedselbankactie Oekraïne dd 9 april
- Er is ook veel huisraad etc. nodig voor vluchtelingen die in deze regio onderdak krijgen. Om hierop te anticiperen verspreiden we een inventarisatielijst onder leden RC MBV: degelijke huisraad voor lokale opvang.
- Daarnaast bieden we Individuele ondersteuning op welzijn, taal, gidsen, banenmarkt A15 (15 juni)