Zeist voor Oekraïners in Zeist

Woensdag 23 maart 2022, Sionskerk, Jacob Catslaan 73.

Ook in Zeist zijn de eerste tientallen vluchtelingen uit Oekraïne aangekomen. Voor veel wordt gezorgd, maar niet voor alles en voor langere tijd. Een tandartsbezoek, een bril die kapot gaat, een tablet om te kunnen werken, een wieg voor een baby. Onverwacht of snel nodig, dan is het fijn als er een fonds is waar een beroep op gedaan kan worden. Daar gaan we in Zeist voor de Oekraïners in Zeist voor zorgen.

We gaan dat op een leuke manier doen. Rotary Zeist organiseert een bijzondere benefiet-avond met een concert en een veiling. We zijn in de Sionskerk te gast bij het enthousiaste en gerenommeerde koor Le Shaddai. Onder leiding van dirigent Gert Hans, die ook voor de begeleiding aan de piano zit, opent Le Shaddai de benefiet-avond om 20.00 uur met een mooie keuze uit hun repertoire, dat reikt van Gabriel Fauré tot Leonard Cohen. De geschoolde stemmen van 45 mannen en vrouwen zullen prachtig klinken in de strakke ruimte van de Sionskerk.

Om 20.30 uur begint de veiling van veel verrassende dingen en nog verrassender diensten. Je kunt bieden op heerlijke wijnen, ook uit de eigen wijngaard van de Rotary Zeist, en natuurlijk ook op boeken, CD’s, kunstnijverheid en kunstwerken, groot en klein. Daar blijft het niet bij. Je kunt ook meedingen naar diners voor twee in Zeister restaurants. Er is een kok die bij je thuis komt koken, een oppasservice, een erfrechtadvies, een concert in de eigen huiskamer of in de tuin, een dagje zeilen of een kennismaking met mindfulness.

Vanaf 19.15 uur is iedereen welkom om zelf te bekijken wat er allemaal onder de hamer van veilingmeester Paul Schnabel zal komen. Van alles wat er geveild wordt, komt de opbrengst volledig ten doel aan de hulp voor Oekraïners. We vragen van iedereen bij de entree wel een bijdrage van € 5,00. Daarvoor krijg je een veilingcatalogus, een biedkaart en natuurlijk ook koffie of thee en later in de pauze of na afloop een lekker glaasje met een hapje. Betaling van wat je koopt, kan bij voorkeur per PIN meteen na toewijzing door de veilingmeester. De hamerprijs is ook de eindprijs. De ‘dingen’ kunnen meteen meegenomen worden, voor de diensten wordt een afspraak gemaakt. De veilingcatalogus met de startprijzen kan vanaf 20 maart ook op www.rotaryclubzeist.nl bekeken worden. De inloop op de benefiet-avond is vrij, maar als je al weet dat je komt, stellen we aanmelding op info@rotaryclubzeist.nl erg op prijs.

We hopen op een volle kerk en aan het eind van de avond een volle beurs voor de nieuwe Oekraïense Zeistenaren!

SIONSKERK OPEN VANAF 19.15 UUR, 20.00 CONCERT LE SHADDAI, VANAF 20.30 UUR VEILING