Opbrengst Fundraising Markt naar Sint Maarten

Sint Maarten en orkaan Irma

Vele scholen op het eiland Sint Maarten waren in de herfst van 2017 ernstig beschadigd door orkaan Irma, waarbij veel leermiddelen kapot waren gegaan of verdwenen. Rotary Club Oisterwijk hielp om de kinderen op Sint Maarten zo snel mogelijk weer naar school te laten gaan. Wij hebben, met de assistentie van de Rotary clubs uit Loon op Zand en Oisterwijk de Kampina, actie ondernomen en in oktober 2017 een fundraising markt georganiseerd.

Geld voor onderwijs

De opbrengst van de Fundraising Markt van € 4.000,00 werd rechtstreeks besteed aan de basisschool op Sint Maarten. Op de foto ziet u hoe ter plekke de symbolische overhandiging van de opbrengst aan Rotary Sint Maarten heeft plaatsgehad.

H:\BURBLD\HJH\RCO\SintMaarten\steun aan SXM 1.jpg

H:\BURBLD\HJH\RCO\SintMaarten\steun aan SXM 2.jpg

H:\BURBLD\HJH\RCO\SintMaarten\steun aan SXM 3.jpg

H:\BURBLD\HJH\RCO\SintMaarten\steun aan SXM 4.jpg

H:\BURBLD\HJH\RCO\SintMaarten\steun aan SXM 5.jpg

Direct contact

De directe contacten met het eiland hebben er voor gezorgd dat het geld goed is besteed. Op deze manier bleef er geen geld aan de strijkstok hangen. De doelen, herstel van de spullen op de scholen, zijn in samenspraak met de Rotary Club Sint Maarten bepaald. Zij hebben reeds eerder de scholen ondersteund en weten de weg op het eiland.

Sister Marie Laurence Primary School

De opbrengst werd volledig besteed aan basisschool ‘Sister Marie Laurence Primary School’ in de ‘Middle Region’ op Sint Maarten (Google Maps).

Rotary-lesstof op Sint Maarten

Rotary Club Sint Maarten berichtte ons iets opmerkelijks: Er is een speciaal stukje lesstof toegevoegd. Leerlingen op de school plaatsen vlaggen op de kaart om te zien waar de ondersteuning vandaan komt:

“​As you know, we’ve adopted and have pledged to help repair and equip the Exceptional School, Sister Marie Laurence Primary School after the extensive damages caused by Irma. Other Rotary Clubs around the world have also taken notice and have pledged to help. So we came up with a great idea to let the kids see and learn about where the help is from. We are planting a flag on the map wherever assistance is pledged. Then the teachers will share information about that place’s history and culture so the children know where the concern and assistance is coming from. ​Flags were also planted in Canada, Illinois, Netherlands, New York, and Missouri. We are looking forward to plant more flags! Rotary District 7020, Rotary International​.”

H:\BURBLD\HJH\RCO\SintMaarten\3634-voor-aanzicht_orig.jpg

H:\BURBLD\HJH\RCO\SintMaarten\3635-boven-aanzicht_orig.jpg